סלע קפיטל דוהרת: הרווח הרבעוני זינק ב-260% ל-105 מיליון שקל

הרווח נתמך ברבעון השלישי בעליית ערך של כ-60 מיליון שקל לנכסיה • בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2019 הצטברה עליית הערך לנכסים ל-106 מיליון שקל, והרווח הנקי של קרן ההשקעות בנדל"ן עלה פי שלושה ל-205 מיליון שקל

שמואל סלבין, יו"ר סלע קפיטל נדל"ן / צילום: איל יצהר
שמואל סלבין, יו"ר סלע קפיטל נדל"ן / צילום: איל יצהר

קרן הריט סלע קפיטל נדל"ן  סיכמה הבוקר (א') את הרבעון השלישי לשנה בצורה חיובית, עם קפיצה של כ-260% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-105 מיליון שקל, ונתמך בעליית ערך של כ-60 מיליון שקל לנכסיה, אחרי שברבעון המקביל ערכם נותר ללא שינוי מהותי. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2019 הצטברה עליית הערך לנכסים ל-106 מיליון שקל, אחרי שחיקה של כ-14 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2018, והרווח הנקי של קרן ההשקעות בנדל"ן עלה פי שלושה, ל-205 מיליון שקל.

מניית סלע קפיטל הגיבה היום בחיוב לתוצאות, עם עליות שנעו בטווח של כ-4%-2% במחזור מסחר גדול מהרגיל, והיא נסחרת ברמת שיא אחרי שהשלימה זינוק של קרוב ל-70% בשנה האחרונה, המשקף לחברה שווי של כ-1.9 מיליארד שקל. 

בפעילות השוטפת נהנתה סלע קפיטל מרכישות שביצעה במהלך השנה הנוכחית והקודמת, כך שהכנסותיה הרבעוניות טיפסו ב-11% ל-60 מיליון שקל, תוך שהיא מדווחת על עליית שכר דירה שממנו נהנתה "בעת חידוש הסכמי שכירות", וכן על עלייה בשיעורי התפוסה בנכסיה. שיעור תפוסה זה עמד בסוף הרבעון השלישי על יותר מ-97%. לצד זאת הציגה סלע קפיטל שיפור בפרמטרים התפעוליים המרכזיים, בהם הרווח התפעולי הנקי (NOI) ובתזרים המזומנים השוטף (FFO), ועדכנה כלפי מעלה את תחזיותיה לשני פרמטרים אלה בסיכום השנה הנוכחית, זאת "לאור צמיחה בפרמטרים התפעוליים".

תוצאות סלע קפיטל
 תוצאות סלע קפיטל

סלע קפיטל מחזיקה ב-34 נכסים מניבים ב-19 ערים בתחומי המשרדים, מסחר, תעשייה ולוגיסטיקה, תחנות תדלוק וכן בית מלון, בשטח כולל של כ-430 אלף מ"ר, הכולל כ-150 אלף מ"ר שטחי חנייה, ובשווי כולל של 3.1 מיליארד שקל. נכסי הקרן מושכרים לכ-500 שוכרים. מנכ"ל החברה הוא גדי אליקם, והיו"ר הוא שמואל סלבין.

מתחילת השנה רכשה סלע קפיטל קומות נוספות במגדל משה אביב ברמת גן, במגדל פלטינום בתל-אביב, וכן רכשה 50% מנכס מסחרי ברמלה - כל זאת בתמורה כוללת של כ-110 מיליון שקל. בהתאם לעקרונות חוק הריט החברה ממשיכה בחלוקת דיבידנד שוטפת, ובמקביל לדוחות הודיעה סלע קפיטל על חלוקה של כ-21 מיליון שקל לבעלי המניות.