שטיח בצורת חשבונית: כך נראה השת"פ של איקאה עם המעצב של בית האופנה לואי ויטון

קמעונאית הריהוט השבדית יצרה קולקציה במהדורה מוגבלת שכוללת 15 פריטים עם פרשנות אירונית לריהוט השגרתי של איקאה בעיצוב של וירג'יל אבלו

איקאה בשיתוף-פעולה עם מעצב-העל של לואי ויטון: ענקית הריהוט השבדית השיקה בסוף השבוע האחרון את קולקציית קפסולה במהדורה מוגבלת במסגרת שיתוף-פעולה עם וירג'יל אבלו (Virgil Abloh), בעל מותג האופנה הבינלאומי אוף וייט (OFF WHITE) והארט-דירקטור של בית האופנה לואי ויטון.

בקולקציה יימכרו בסך-הכול 15 פריטים במהדורה מוגבלת, שכולם מציגים פרשנות אירונית, אבסורדית או משועשעת לריהוט היומיומי והשגרתי של איקאה. בין היתר נמכרים בקולקציה מראה מעוותת, שעון קיר עם הכיתוב "זמני", שטיח בעיצוב דשא עם הכיתוב "דשא רטוב", כיסא שמחובר למעצור דלת ושטיח רצפה שנראה כמו חשבונית של איקאה.

במסגרת שיתוף-הפעולה הזה, אבלו מבקש להביא לציבור הרחב, שלרוב אינו חשוף למותגי-העל בעיצובו, את מה שהוא מכנה "עיצוב דמוקרטי".

כדי ליצור את הקולקציה, בשנתיים האחרונות ערך אבלו, בשיתוף עם מנהל הקריאייטיב באיקאה, מחקר נרחב על התנהלות הצעירים בחיי היומיום, וזאת על-מנת להבין בצורה טובה יותר את צורכיהם בעת עזיבת בית הוריהם בפעם הראשונה, כאשר בעקבותיהם פותחה הקולקציה. 

הקולקציה הושקה בסוף השבוע האחרון בעולם והחלה להימכר גם בחנויות הרשת בישראל. בעולם הקולקציה המדוברת עוררה סקרנות רבה, כשבארה"ב ובבריטניה נרשמו דיווחים על תורי ענק של לקוחות שעמדו במשך שעתיים או שלוש בתור לחנות כדי לשים ידם על פריט מהקולקציה.