רשות החדשנות מעכבת העברת 100 מיליון שקל לסטארט-אפים

עיכובים בהעברת תקציבים לרשות ולגופים ממשלתיים נוספים גובה מחיר מהסטארט-אפים ומחברות הייטק נוספות • רשות החדשנות: "אנחנו בטוחים כי טובת ההייטק והתעשייה עתירת הידע עומדת לנגד עיני הממשלה, וכי הכסף יעבור בהקדם"

מנכ"ל רשות החדשנות אהרון אהרון / צילום: איל יצהר
מנכ"ל רשות החדשנות אהרון אהרון / צילום: איל יצהר

רשות החדשנות מעכבת העברת תקציבים בהיקף של 100 מיליון שקל ל-250 חברות וסטארט-אפים בשל עיכוב בהעברת תקציב ממשלתי לרשות. הסכום אותו מעכבת הרשות הוא בגין התחייבויות שנתנה לסטארט-אפים. הרשות קיבלה הרשאה לעשות זאת, אך לא קיבלה את המזומנים הנדרשים. חלק מהכסף היה אמור להגיע ממשרדי ממשלה אחרים, אך גם הם לא קיבלו את מלוא התקציבים הדרושים לפעילותם.

בשבוע שעבר עידכן מנכ"ל הרשות אהרון אהרון את מנהלי הסטארט-אפים על העיכוב. "מצאנו לנכון לעדכן אתכם במצב ובסטטוס תשלומינו לחברות, כחלק ממאמצנו ליצור שקיפות ושיתוף פעולה מולכם. כידוע תקציב רשות החדשנות הינו חלק מתקציב המדינה ולכן יכולתנו לשלם לכם תלויה בקבלת תקציבנו בזמן", כתב אהרון במכתב.

הוא הסביר כי חלים עיכובים שונים בהעברת התקציב לרשות ולגופי ממשלה נוספים. "אנו מעריכים כי הכספים יועברו אלינו בקרוב על מנת שנוכל להעבירם לכם ולהמשיך בפעילותינו השוטפת", הוסיף אהרון. תקציב רשות החדשנות עומד על 1.7 מיליארד שקל בשנה. לפני כשנה טען אהרון בראיון ל"גלובס" כי התקציב נמוך, וצריך להגדיל אותו משמעותית, עד לכ-10 מיליארד שקל בשנה.

מרשות החדשנות נמסר בתגובה כי "הרשות בטוחה כי טובת ההייטק והתעשייה עתירת הידע עומדת לנגד עיני הממשלה וכי הכסף הנדרש יעבור בהקדם כפי שהובטח. הוצאנו מכתבים לכל החברות ועדכנו אותם על הדחייה".