תוצאות ביניים טובות לאנלייבקס בתרופה החדשה, המניה עולה

אנלייבקס מפתחת טיפול במחלות המאופיינות בתגובה לא מווסתת של מערכת החיסון • בקבוצת הטיפול לא אירעו מקרי מוות בתקופת הניסוי, לעומת קבוצת הביקורת, בה 29% מן החולים נפטרו תוך 28 יום

שי נוביק, יו"ר אנלייבקס / צילום: איל יצהר
שי נוביק, יו"ר אנלייבקס / צילום: איל יצהר

חברת אנלייבקס  , המפתחת טיפול במחלות המאופיינות בתגובה לא מווסתת של מערכת החיסון, הודיעה על תוצאות ביניים חיוביות במוצר שלה, Allocetra, בטיפול באלח דם (ספסיס). החברה השוותה בין שישה חולים שטופלו במוצר של החברה, לעומת 37 חולים שסבלו מאלח דם, ומחלתם הייתה בעלת מאפיינים דומים, ואשר טופלו בבית החולים הדסה במהלך השנים 2016-2019, ולא קיבלו את התרופה.

בקבוצת הטיפול לא אירעו מקרי מוות בתקופת הניסוי, לעומת קבוצת הביקורת, בה 29% מן החולים נפטרו תוך 28 יום. במדדים נוספים כגון התאוששות מאלח דם ומדדי קריסת מערכות, נמצאו גם כן יתרונות לשישה המטופלים של אנלייבקס.

מניית החברה עולה כעת 2.5% והחברה נסחרת לפי שווי של 263 מיליון שקל.

פרופ' דרור מבורך, המנהל הרפואי הראשי באנלייבקס, ציין כי "אנו מרוצים מפרופיל הבטיחות והיעילות שהודגם בטיפול בחולי ספסיס בדרגה חמורה. גם בקבוצה קטנה של חולים, חלק ממדדי היעילות הם כבר משמעותיים מבחינה סטטיסטית. ניתוח קודם שלנו הראה שאין תופעות לוואי חמורות הקשורות בטיפול באלוסטרה בחולים אלה".

יו"ר החברה שי נוביק ציין כי החברה מצפה להשלים את הניסוי הנוכחי עד סוף 2019: "אנו מקווים להשלים את הניסוי הנוכחי עד סוף 2019 ולדווח על תוצאות יעילות סופיות מעט לאחר מכן. שוק הספסיס מוערך בכ-34 מיליארד דולר בשנה, ואין פתרונות מספקים. אנחנו מקווים ש Allocetra תוכל למנוע קריסת מערכות ותמותה בחולים אלו".

אנלייבקס הצטרפה לבורסה בתל-אביב ביולי השנה ולאחרונה נכנסה למדדי הבורסה. היא נסחרת במקביל גם בנאסד"ק. החברה הוקמה על בסיס טכנולוגיה שפותחה בבית החולים הדסה, ומוסחרה דרך חברת הדסית לקבוצת הדסיתביו אחזקות הבורסאית. ב-2014 קיבלה החברה השקעה מקבוצת משקיעים בראשות שי נוביק, אשר משמש היום כיו"ר החברה, וגם היה אדריכל הגעתה לנאסד"ק דרך המיזוג לשלד הבורסאי ביובלסט.

מלבד המוצר לספסיס, החברה מפתחת מוצר לויסות מערכת החיסון במקרה של השתלת מח עצם.