ישראל תחזיר לירדן את שני אזרחיה שעצורים במעצר מינהלי

היבה אל-לבדי ועבד א-רחמן מרעי נעצרו בשל חשד למעורבות בהסתה לטרור • ירדן תחזיר בימים הקרובים את שגרירה לישראל

ירדן / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
ירדן / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

לשכת ראש הממשלה אישרה כי הושג הסדר עם ירדן, ולפיו שני אזרחי ירדן העצורים במעצר מינהלי בישראל, יועברו לאחריות שלטונות הביטחון של הממלכה, וירדן תחזיר בימים הקרובים את שגרירה לישראל.

שני העצורים, היבה אל-לבדי ועבד א-רחמן מרעי, נעצרו בשל חשד למעורבות בהסתה לטרור ותמיכה בארגוני טרור. לבדי, המחזיקה גם באזרחות פלסטינית, אושפזה במהלך מעצרה בשל מצבה הבריאותי.

גורם מדיני אומר כי במסגרת ההסכמות עם ירדן נקבע כי ימשכו השיחות על סוגיית מובלעות צופר ונהריים. לדבריו, בשיחות עם הירדנים יש אווירה חיובית, והכוונה היא להמשיך ולטפל בכל הסוגיות שעל הפרק, לרבות סוגיית המובלעות. המובלעות בצופר ונהריים היו אמורות לחזור ב-11 בנובמבר לשליטת ירדן, אולם סוכם כי החקלאים בצופר יוכלו להישאר באזור לפחות עד סוף העונה החקלאית בחודש מאי.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר כי ראש השב"כ נדב ארגמן סיכם עם מקבילו הירדני על סידורי הביטחון סביב שחרורם, וכי מדינת ישראל רואה ביחסים עם ירדן אבן-יסוד ביציבות במזרח התיכון ותמשיך לפעול לשימור ביטחון האזור.

במגעים להסכם השתתף ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, שהתמקד בהיבטים המדיניים ובין השאר ביקר ברבת עמון ונפגש שם עם בכירים בממשל כדי לסגור את פרטי העסקה.