פורסמו תוצאות ארוכות-טווח מניסוי במוצר של פואמיקס לטיפול באקנה

זאת לאחר שקיבלה לפני כחודש את אישור השיווק בארה"ב מה-FDA • שביעות-הרצון של המטופלים מן הטיפול המשיכה להיות גבוהה גם בשבוע ה-52, כפי שהייתה בשבוע ה-12

טיפולי אקנה / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
טיפולי אקנה / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת פואמיקס פרסמה היום (ב') תוצאות ארוכות-טווח מניסוי במוצר שלה לטיפול באקנה, אשר צפוי לצאת בקרוב לשוק, לאחר שקיבלה לפני כחודש את אישור השיווק בארה"ב מה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית). הנתונים נאספו ממטופלים שבחרו להמשיך להשתמש במוצר של החברה לאחר סיום מחקרי הרישום המבוקרים של החברה, שנדרשו כדי לקבל את האישור למוצר.

צמד הניסויים כלל 657 מטופלים, שכולם השלימו 12 שבועות של טיפול בקצף, חציים עם חומר פעיל לטיפול באקנה וחלקם ללא חומר פעיל. 291 מטופלים המשיכו את הטיפול גם אחרי הניסוי, כך שסיימו 52 שבועות של טיפול.

מניתוח הנתונים עולה כי שביעות-הרצון של המטופלים מן הטיפול המשיכה להיות גבוהה גם בשבוע ה-52, כפי שהייתה בשבוע ה-12. פחות מ-2% מהמטופלים דיווחו על תופעות לוואי כלשהן. 95% מהמטופלים דיווחו על תסמיני עור קלים או על היעדר תסמינים. התסמינים הקלים היו, למשל, אדמומיות, יובש, כתמי פיגמנטציה, התקלפות וגירוי. לא דווחו אירועים חריגים הקשורים בתרופה.

התרופה של פואמיקס היא גרסה קצף לאנטיביוטיקה הניתנת בדרך-כלל דרך הפה. הקצף מאפשר לתרופה להישאר על גבי העור ולהיספג כך שהיא יעילה מספיק במתן על גבי העור. כך אפשר לחסוך במתן האנטיביוטיקה בבליעה, לה יכולות להיות תופעות לוואי חזקות יותר. המוצר צפוי לצאת לשוק בתחילת 2020.

מניית פואמיקס עלתה היום ב-4.15%, והחברה נסחרת לפי שווי של 245 מיליון דולר. זוהי עלייה של 11% מתחילת השנה, ועלייה של 100% מנקודת השפל של המניה ביולי השנה.

מניית פואמיקס, שהונפקה ב-2014, ספגה פגיעה קשה עם כישלון אחד משני הניסויים במוצר לאקנה בתחילת 2017. החברה חזרה על הניסוי והצליחה בו, ואף הביאה את המוצר לרישום השבוע, ובכל זאת המניה לא לגמרי התאוששה, והמניה נסחרת בכשליש מהמחיר שלה בשיא, וזאת בעיקר בגלל אירועי דילול שאירעו מתחילת דרכה.

בשבועות האחרונים דיווחה על מספר אירועים חיוביים: מלבד האישור, הודיעה על חתימת הסכם פשרה עם טבע בעניין הפרת פטנט. כמו כן הודיעה כי חתמה על הסכם יצור ואספקה לתרופה לאקנה, וכן הסכם אשראי בהיקף של עד 20 מיליון דולר מהקרנות ו-Perceptive. סכום זה ישמש להשקה של מוצר האקנה.

לחברה צנרת מוצרים המכילה מספר מוצרים נוספים בתחום התרופות מבוססות הקצף למחלות עור. המוצר המתקדם ביותר מיועד למחלת רוזציאה, וסיים את שלב III של הניסויים הללו, כך שייתכן שגם הוא יגיע לשוק ב-2020, על גבי אותו מערך שיווק