AM:PM לא מספיקה? מוטי בן משה לוטש עיניים לרשת מגה

גורמים בשוק מספרים כי בן משה קיים לאחרונה פגישות במטרה לבחון אפשרות לרכוש את רשת מגה, שבעבר הייתה בבעלות קבוצת אלון • בן משה השתלט על קבוצת אלון לאחר הסדר החוב ודרכה קיבל את השליטה על רשת המרכולים AM:PM

מוטי בן משה / צילום: אניה בושמן
מוטי בן משה / צילום: אניה בושמן

בזמן שהעסקאות של נחום ביתן למכירת סניפים מתעכבות, והרשת נדרשת להמתין לאישור רשות התחרות ולהשיג את הסכמות המשכירים, גורמים בענף מעריכים כי מוטי בן משה לוטש עיניים לרכוש את רשת מגה.

על-פי אותם גורמים, בן משה קיים לאחרונה פגישות במטרה לבחון את האפשרות לרכוש את רשת מגה, שבעבר הייתה בבעלות קבוצת אלון לפני שזו קרסה. כבר היום יש לבן משה רשת של מרכולים שכונתיים - AM:PM - כשרשת מגה יכולה להוות קפיצת מדרגה לרשת שבבעלותו. בן משה השתלט על קבוצת אלון לאחר הסדר החוב ודרכה קיבל את השליטה על רשת המרכולים השכונתיים.

כיום רבוע כחול נדל"ן, חברת-בת של אלון רבוע כחול (המחזיקה בה כ-57%) שבשליטת בן משה, משכירה ליינות ביתן כ-60 מהנכסים בהם פועלת רשת מגה מתוך קרוב לתשעים סניפי מגה. בן משה מחזיק באלון רבוע כחול באמצעות חברת אקסטרה החזקות ישראל, שנמצאת בבעלותו המלאה.

מדוחות רבוע כחול נדל"ן לרבעון השני ב-2019 עולה מגה מהווה 26% מתמהיל ההכנסות של חברת הנדל"ן. כיום רבוע כחול נדל"ן משכירה סניפים גם לשחקניות מתחרות בענף, כשבסך-הכול מדובר בכ-90 סופרמרקטים, בשטח כולל של 140 אלף מ"ר, 20 מתוכם בעיר תל-אביב.

בחודשיים האחרונים חתם נחום ביתן על שתי עסקאות למכירת כ-12 סניפים למתחרות - ויקטורי ופרשמרקט, כשמתוכם חמישה סניפים השייכים במקור לרשת מגה אשר היו אמור להזרים לקבוצת יינות ביתן סכום של כ-163 מיליון שקל. לפי הערכות של גורמים מעורים, המטרה של בן משה היא רכישת הרשת, וזו אחת הסיבות לכך שהטיל וטו על מכירה סניפים אותם הוא משכיר לקבוצת יינות ביתן.

לפי גורמים מעורים, לאחרונה קיימו בן משה וביתן שתי פגישות מתוך מטרה להגיע להבנות סביב הסירוב של בן משה לחתום על הסכמי שכירויות. עם זאת, בסביבת ביתן גורסים כי לא קיימת מניעה חוזית להעביר הלאה את הסניפים שקשורים לשתי העסקאות שכבר נחתמו, וטוענים כי רק אחד הסניפים מתוכן שייך לרבוע כחול נדל"ן.

מיינות ביתן נמסר בתגובה: "עסקאות המכירה של סניפי קבוצת יינות ביתן לרשתות ויקטורי ופרשמרקט עומדות בעינן, והצדדים אך ורק מחכים לאישור רשות התחרות".

מרבוע כחול נדל"ן לא נמסרה תגובה.