חברת דיאגנוסטיק רובוטיקס של קירה רדינסקי ומשה שהם גייסה 24 מיליון דולר

דיאגנוסטיק רובוטיקה עוסקת בניהול עומסים בבתי חולים • בין משקיעי הסבב נמצאים כמה מן המשקיעים הבולטים בתחום הבריאות הדיגיטלית והמכשור הרפואי: קרן הון הסיכון של קבוצת אקסלמד בשיתוף עם מבטח שמיר, ד"ר קובי ויהודית ריכטר, דיויד ודניאל אריסון, קרן Maverick Ventures Israel, קרן Alpha Capital ומארק סיגל

חברת דיאגנוסטיק רובוטיקס שהקימו מומחית הבינה המלאכותית ד"ר קירה רדינסקי ומומחה הרובוטיקה פרופ' משה שהם, מייסד חברת מזור רובוטיקה, יחד עם יונתן עמיר, שמשמש היום כמנכ"ל החברה, גייסה 24 מיליון דולר. בין משקיעי הסבב נמצאים כמה מן המשקיעים הבולטים בתחום הבריאות הדיגיטלית והמכשור הרפואי: קרן הון הסיכון של קבוצת אקסלמד בשיתוף עם מבטח שמיר, ד"ר קובי ויהודית ריכטר, דיויד ודניאל אריסון, קרן Maverick Ventures Israel, קרן Alpha Capital, ומארק סיגל (חבר הנהלה ב-Cedar Sinai וב-Xprize).

דיאגנוסטיק רובוטיקה עוסקת בניהול עומסים בבתי חולים. המטרה היא לחזות את העומס מראש על בסיס מידע הנאסף באופן רציף מכל פעולה המתרחשת במערכת, ולהכין מראש את בית החולים להקל על העומס או להתנהל בתוכו. בשלב הראשון המוצר מוטמע בחדרי מיון, ותפקידו העיקרי הוא לתמוך ברופאים בתעדוף חולים ובקבלת החלטות לגבי מה יכולה להיות האבחנה הרפואית. בהמשך אמורה המערכת להתרחב לניהול כל בית החולים וגם מחוצה לו, כולל מניעת הגעת מטופלים לבית החולים אם אין בכך באמת צורך, וניתובם לפתרונות אחרים.

רדינסקי, אשר מכהנת כיו"ר דיאגנוסטיק רובוטיקס, מוכרת כמומחית לאלגוריתמיקה בעלת יכולות חיזוי. בעבר הייתה המדענית הראשית של חברת eBay ישראל לאחר שמכרה ל-eBay את סטארט אפ החיזוי שלה, Salespredict. בנוסף היא שותפה להקמת מכון המחקר למידע רפואי בקופת חולים מכבי, במימונו של מוריס קאהן.

שהם הוא כאמור מייסד חברת הרובוטיקה מזור, שנמכרה למדטרוניק ב-1.64 מיליארד דולר, והקים מספר חברות רובוטיקה נוספות, בנוסף לתפקידו כחוקר בטכניון. שם החברה מכיל "רובוטיקס" אף שאין הטכנולוגיה כוללת חומרה רובוטית, או חומרה בכלל, וזאת משום שהאלגוריתמים הנדרשים לחיזוי, דומים לאלגוריתמים לבינה מלאכותית העומדים בבסיס טכנולוגיות רובוטיות.

עמיר, השותף הצעיר בחברה, הוא ספורטאי מקצועי בתחום הטאקוונדו, וגם בעל תואר שני בכלכלה מן הטכניון, אשר הכיר את חדרי המיון כמאושפז לאחר פציעה.

רדינסקי: "הצורך בניהול העומסים בחדרי המיון הוא ברור, ואנחנו, שלושה אקדמאים שנפגשו בטכניון, החלטנו לתקוף יחד את האתגר הזה".

החברה הוקמה רשמית רק בסוף 2017, ובתהליך הפיתוח שיתפה פעולה עם בית החולים רמב"ם, הן מבחינת הגישה למידע והן מבחינת בדיקת הביצועים של המוצר. היום כבר מוטמעת הטכנולוגיה שלה בקופות החולים לאומית ומאוחדת ובבתי החולים סורוקה ורמב"ם. שיתופי הפעולה עם בתי החולים נערכו בתמיכת רשות החדשנות והתוכנית הממשלתית "בריאות דיגיטלית כמנוע צמיחה", אשר הקצו משאבים לתמיכה בבתי חולים אשר מסכימים לשמש כזירות הטמעה לטכנולוגיות בריאות דיגיטלית בתחילת דרכן. לדברי עמיר, דיאגנוסטיק נחשבת לאחת החברות המצליחות בתוכנית זו. עוד חושף עמיר כי לחברה ישנן כבר התקנות בארה"ב.

יש כבר מדדי ביצועים למערכת?

קדינסקי: "בתחום של תמיכה בהחלטות אבחון, אנחנו זוכים ל-AUC של 86%, כלומר דיוק משביע רצון. אנחנו עורכים בימים אלה ניסויים קליניים כדי לתמוך בתוצאה זו.

ת.ז:

שנת הקמה: 2017

תחום פעילות: חיזוי בבתי חולים

מייסדים: ד"ר קירה רדינסקי, פרופ' משה שהם ויונתן עמיר

מנכ"ל: יונתן עמיר

גיוסי הון עד היום: 24 מיליון דולר

משקיעים: אקסלמד, Maverick, Alpha Capital, ד״ר קובי וד״ר יהודית ריכטר, דיויד ודניאל אריסון ומארק סיגל (חבר הנהלה ב-Cedar Sinai וב-Xprize)

עובדים: 60 בישראל וניו יורק