טוגדר תגדל קנאביס עבור בעלי "גרין סמוק" לשעבר תמורת 192 מיליון שקל; יוניבו בדרך לרכוש בית מרקחת

ההסכם אמור להניב לטוגדר סכום של 192 מיליון שקל על פני חמש שנים, כש-5 מיליון שקל מתוכם ישולמו מיד • בעקבות ההודעה זינקה מניית החברה בכ-24% לשווי של 195 מיליון שקל

ניסים ברכה /  צילום: מתן נעים
ניסים ברכה / צילום: מתן נעים

חברת גידול הקנאביס טוגדר , המנוהלת על-ידי המנכ"ל ניסים ברכה והיו"ר יוחנן דנינו, הודיעה היום על חתימת הסכם מחייב למתן שירותי גידול קנאביס לחברת "קנאביס מעבדות". ההסכם אמור להניב לטוגדר 192 מיליון שקל על פני חמש שנים (תמורת 25 טונות קנאביס), כש-5 מיליון שקל מתוכם ישולמו מיד. בעקבות ההודעה, זינקה מניית החברה בכ-24% לשווי של 195 מיליון שקל.

לפני כשבוע אמר המנכ"ל ברכה ל"גלובס" כי החברה מצפה להיפגש עם עשרות מיליוני שקלים בשנים הקרובות, וכי היא תעניק שירותי גידול לחברות אחרות בחלק משטח החממות שלה. הסכם זה הוא צעד בדרך להתממשות שתי התחזיות, בהנחה כי קנאביס מעבדות אכן תוכל למכור את הקנאביס ולממש את ההסכם.

קנאביס מעבדות היא חברת קנאביס שלא נחשפה עד היום, אבל הדיווח של טוגדר חושף כי מדובר בחברה שהוקמה על ידי מייסדי גרין סמוק - חברת סיגריות אלקטרוניות מבית שמש, שנרכשה ב-2014 על ידי חברת הטבק אלטריה ב-110 מיליון דולר. החברה העסיקה בשיא יותר מ-100 עובדים, אבל בתחילת השנה נסגרה.

האקזיט, אף שלא הוביל להקמת תעשיית סיגריות אלקטרוניות בישראל, הניב רווח אישי של עשרות מיליוני דולרים לכל אחד ממייסדיה של גרין סמוק, ובהם שמואל קפואנו, שהוא הבעלים של קנאביס מעבדות, שעמה חתמה טוגדר על ההסכם. על פי הדיווח של טוגדר, מעבדות קנאביס מעוניינת לייצר קנאביס רפואי לשוק הישראלי וליצוא, וכן פיתחה מכשיר רפואי לצריכה של קנאביס.

פרטי ההסכם המתגבש הם כדלהלן: מעבר לסכום הראשוני של 5 מיליון שקל, תשלם מעבדות קנאביס 5.5 שקלים עבור כל גרם קנאביס שתמכור לה טוגדר. עלות הגידול תשולם כולה על ידי טוגדר, והיא תהיה אחראית עליו בפועל, גם ברמה הלוגיסטית וגם ברמה המקצועית. אם וכאשר טוגדר תתחיל לעבד קנאביס במפעל העיבוד שלה, יעובדו המוצרים במפעל זה בתמורה לעוד 2 שקלים לכל גרם, על פי תחזיות טוגדר.

את העסקה יזמה, הובילה וליוותה עו"ד חגית ויינשטוק, מומחית לרגולציה בינלאומית של קנאביס, ממשרד ויינשטוק-זהבי.

מזכר הבנות של יוניבו

עוד במגזר הקנאביס: חברת יוניבו , שקיבלה באחרונה אישור לשיווק מסחרי של קנאביס המעובד במפעל החברה, הודיעה על חתימת מזכר הבנות לרכישת שליטה בבית מרקחת המנפק קנאביס רפואי.

כמה חברות הפועלות בשוק הקנאביס התלוננו בחודשים האחרונים על מתח הרווחים הגבוה שמבקשים חלק מבתי המרקחת בעבור שירותי מכירת המוצר. ההסכם יכול לאפשר ליוניבו לשלשל לכיסה גם חלק מהרווח הזה.

על רקע הדיווח, מניית יוניבו עלתה היום בכ-6%, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 88 מיליון שקל.

יוניבו נוסדה ומנוהלת על ידי גולן ביטון. יו"ר החברה הוא משקיע הביומד חיים הורביץ, ועם משקיעי החברה נמנה איש הנדל"ן עידו חג'ג'.

מיוניבו נמסר כי בית המרקחת המדובר מספק כבר כיום 60-80 קילוגרם קנאביס רפואי מדי חודש. אם יוניבו אכן תשלים עסקה זו, וגם תקבל אישור לחממת גידול וריבוי הקנאביס שלה, שנמצאת כיום בהקמה, היא תוכל להשלים בעלות על כל שרשרת הערך של הקנאביס.

בשבועות האחרונים דיווחה החברה על השקעה של 12 מיליון שקל על ידי קבוצת אביסרור - 6 מיליון שקל בחוות "עמית", שבה תגדל יוניבו היקף משמעותי של קנאביס רפואי, ו-6 מיליון שקל להשקעה ביוניבו לפי מחיר מניה של 4.89 שקלים - פרמיה של 52% על מחיר המניה, כפי שנסגר ביום המסחר הקודם לדיווח - וכן תמורת חצי מיליון אופציות למניות. ההשקעה ביוניבו משקפת לחברה שווי של כ-130 מיליון שקל, "אחרי הכסף".