אוריאל לין על המהלך של אמזון: "מבצע טורפני שנועד להשמיד מתחרים"

נשיא איגוד לשכות המסחר פנה לממונה על התחרות בנוגע למבצע החדש של אמזון, המציע משלוח חינמי ברכישה מעל 49 דולר • ככל הנראה לין לא באמת מוטרד מהצעת הערך במבצע הנקודתי הנוכחי, אלא מבטא חשש כללי מהשיטה בה אמזון נוהגת לכבוש נתחי שוק

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר / צילום: תמר מצפי
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר / צילום: תמר מצפי

"המבצע של אמזון בישראל טורפני ונועד להשמיד מתחרים" - כך טוען היום (ד') נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, במכתב שנשלח לממונה על רשות התחרות, עו"ד מיכל הלפרין.

במכתבו טוען לין כי המבצע המוגבל עמו יצאה אמזון, במסגרתו היא מציעה משלוח חינמי ברכישה מעל 49 דולר לכבוד יום הרווקים הסיני, "יוצר מצב של תחרות בלתי הוגנת ובלתי שווה - הנהגת מחיר טורפני בדרך עקיפה, העלולה לחסל קמעונאים אשר אין להם את המשאבים של אמזון".

עם זאת, לא ברור למה בדיוק מתכוון לין, שכן היום לא מעט שחקניות מקומיות, כמו טרמינל איקס או עדיקה, מציעות משלוחים חינמיים בקנייה בסכום כזה של 49 דולר (171 שקל) ואפילו פחות ממנו. דווקא שחקניות בינלאומיות שפועלות בארץ, כמו זארה, מציעות משלוח חינמי רק מעל 56 דולר (199 שקל), ועדיין לא מדובר בפער אדיר. גם אתרים בינלאומיים נוספים מציעים משלוחים חינמיים לחבילות בהיקפים דומים, בהם נקסט, עלי אקספרס ואסוס.

לין ככל הנראה לא באמת מוטרד מהצעת הערך של אמזון במבצע הנקודתי הנוכחי, אלא מבטא את החשש הכללי מהשיטה בה אמזון נוהגת לכבוש נתחי שוק באמצעות כוחה העצום ותקציבי העתק שלה, וזאת לצד האפשרות ליהנות גם מקניות פטורות ממכס שהופכות לאטרקטיביות עוד יותר על רקע המשלוח החינמי.