"עם הרשימה המשותפת אתה הולך להקים ממשלה? מה עובר לכם במוח?"

כך אמר הערב רה"מ ב"כנס חירום" שערך בגני התערוכה • נתניהו הוסיף כי "בכל זאת, בזמן שהאזרחים שלנו הותקפו בטילים, באותו זמן בדיוק אתם מנהלים מו"מ עם חברי כנסת התומכים בארגוני הטרור ורוצים להשמיד את המדינה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס "חירום" בגני התערוכה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס "חירום" בגני התערוכה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (א') ב"כנס חירום" בגני התערוכה כי ראשי כחול לבן החליטו להקים ממשלת מיעוט הנתמכת בח"כים ערבים שאינם תומכים במדינת ישראל: "להיות תלויים בהם בכל עת, בייחוד בעת הזו, זו סכנה גדולה לעם ישראל, זו נקודת שבר בתולדות המדינה, דבר שלא היה כדוגמתו".

נתניהו ביקש מן הקהל שלא לקרוא קריאות בוז לגנץ ואשכנזי והמשיך וציין כי חברי המשותפת רוצים להעמיד את חיילי צה"ל לדין על פשעי מלחמה: "בני גנץ, אני אומר לך, הם רוצים להעמיד אותך לדין כפושע מלחמה וגם את יעלון ואשכנזי. איתם אתה הולך להקים ממשלה? מה עובר לכם במוח?".

נתניהו הוסיף כי גנץ ואשכנזי עברו תדרוכים ביטחוניים בשבוע האחרון ו"בכל זאת בזמן שהאזרחים שלנו הותקפו בטילים, באותו זמן בדיוק אתם מנהלים מו"מ עם חברי כנסת התומכים בארגוני הטרור ורוצים להשמיד את המדינה".

נתניהו ציין כי הקמת ממשלה שכזו, היא "לא רק פגיעה חמורה בבטחון ישראל, אלא פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית".

בתוך כך, לפני האירוע בגני התערוכה נפגשו נתניהו וליברמן בארבע עיניים. בסיום הפגישה הוציאו השניים הודעה משותפת: "ראש הממשלה נתניהו נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בקרייה בתל אביב. הפגישה ארכה כשעה. הייתה שיחה עניינית וטובה שהתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות. השניים קבעו להיפגש שוב כדי להשלים את הפגישה".

במקביל, בשעות הערב התכנסו ראשי כחול לבן במשרדי המפלגה ברמת החייל להתייעצות בנוגע להמשך הדרך להרכבת הממשלה. יותר מוקדם היום נפגשו צוותי המו"מ של כחול לבן עם נציגי העבודה גשר ועוד קודם לכן עם נציגי ישראל ביתנו. שתי הפגישות סוכמו בהצלחה ובהתקדמות לכיוון קווי יסוד של הממשלה.

מכחול לבן נמסר בתגובה לאירוע של נתניהו: "תושבי הדרום לא זכו ל'כנס חירום', גם לא החולים שזרוקים במסדרונות בתי החולים, לא הקשישים ולא הנכים. כרגיל, נתניהו דואג רק לנתניהו".

מחר (ב') בכנסת, יערכו כל ראשי גוש 55 ישיבת סיעה משותפת. בתחילה רצה נתניהו שראשי בלוק 55 יגיעו לכנס בגני התערוכה, אך האירוע לא התאים לאופיין של המפלגות החרדיות והתוכנית הזו בוטלה.