שלוש וחצי שנים אחרי הרכישה: המיזוג של מגה ויינות ביתן יוצא לדרך

במסגרת המהלך עליו מדווחת היום קבוצת יינות ביתן, היא תאחד תחת מערך ניהולי אחד את כל סניפי מגה ויינות ביתן, והמבנה הארגוני ישתנה

נחום ביתן / צילום: תמר מצפי
נחום ביתן / צילום: תמר מצפי

שלוש וחצי שנים אחרי שרכש את מגה ולאחר שהקבוצה שבבעלותו נקלעה לקשיי תזרים, נחום ביתן מוציא לדרך את המיזוג בפועל של שתי הרשתות שבבעלותו, שמטרתו היא העמדת רשת אחת עם תשתיות, תהליכים ונהלים אחידים במטרה להביא לשיפור בתוצאותיה.

במסגרת המהלך עליו מדווחת היום (ב') קבוצת יינות ביתן, היא תאחד תחת מערך ניהולי אחד את כל סניפי מגה ויינות ביתן, והמבנה הארגוני ישתנה: נתי בר, סמנכ"ל השיווק והתפעול, יוביל את המהלך ויהיה אחראי על תחום השיווק, התפעול והמכירות; ונחום ביתן יהיה אחראי על תחום הסחר.

בנוסף, האזורים בקבוצה יחולקו לשני מחוזות, כאשר כל מחוז ינוהל על-ידי מנהל תפעול אחד. יניב דביר, שעד כה ניהל את פורמט יינות ביתן, ינהל את מחוז מרכז-צפון של הקבוצה. משה עובדיה, שניהל עד כה את פורמט מגה, יוצא לגמלאות, ובמקומו ימונה מנהל מחוז מרכז-דרום.

נחום ביתן, מנכ"ל קבוצת יינות ביתן, מסר היום בהודעה לתקשורת: "איחוד מערכי הניהול יאפשר לקבוצה לפעול באופן אחיד תחת שפה אחת, תהליכי עבודה, שיטות ונהלים אחידים, ויוביל לניהול אפקטיבי ויתרמו להצלחת העסק. השינוי הזה מהווה צעד משמעותי נוסף להמשך צמיחת קבוצת יינות ביתן כולה".

בשבועות האחרונים חיפש ביתן רוכש לסניפים שבבעלותו, וזאת על רקע קשיי תזרים אליהם נקלעה פעילות הרשת. לאחרונה הוא התקשר בשתי עסקאות שהיקפן מסתכם ב-173 מיליון שקל עם המתחרות ויקטורי ופרשמרקט, שכוללות מכירה של 12 סניפים. אלה אמורות לסייע לביתן למחוק את החוב לנאמני רשת מגה, שאותה רכש לפני כשלוש שנים, העומד על כ-150 מיליון שקל.

עם זאת, נראה כי בכדי להביא את הרשת ליציבות מלאה, נדרשת הזרמת כספים נוספת בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקל. לפני כארבעה חודשים נחשף ב"גלובס" כי קבוצת יינות ביתן מעכבת תשלומים לספקים ומציגה ירידה חדה במכירות, וכי בעל השליטה ברשת הזרים לה עשרות מיליוני שקלים במהלך 2019.