עוד גיוס לחברת פינטק: קפיטוליס גייסה 40 מיליון דולר

המערכת שמפתחת החברה יודעת לבצע אופטימיזציה של העסקאות שרשומות בספרים של גופים פיננסיים • את סבב הגיוס B הובילו הקרנות ספארק ו-SVB קפיטל, שהצטרפו למשקיעים הקיימים סקויה ואינדקס ונצ'רס

חברת הפינטק Capitolis הודיעה על גיוס של 40 מיליון דולר בסבב B בהובלת הקרנות ספארק ו-SVB קפיטל, שהצטרפו למשקיעים הקיימים סקויה ואינדקס ונצ'רס. עם הגיוס הנוכחי מגיע סך גיוסי החברה ל-70 מיליון דולר. קפיטוליס הוקמה ב-2017 על ידי מנכ"ל החברה גיל מנדלזיס, טום גלוסר ואיגור טלשבסקי. מנדלזיס הוא מייסד חברת הפינטק טריאנה שנרכשה על ידי ICAP תמורת 250 מיליון דולר. החברה מעסיקה 55 עובדים בתל-אביב, ניו יורק ולונדון.

קפיטוליס מפתחת מערכת שהמבצעת אופטימיזציה של העסקאות שרשומות בספריהם של גופים פיננסיים, באמצעות קיזוז עסקאות בין גופים שונים. הקיזוז מאפשר לגופים 'להעלים' מספריהם עסקאות באופן שמאפשר להקטין את הנטל הכספי והרגולטורי שכרוך באחזקתן. מערכת נוספת של החברה מאפשרת העברת הפוזיציות של גופים פיננסיים לאכסניה האופטימלית עבורן בגופים פיננסיים אחרים -באופן שאמור לחסוך בעלויות.

"עולם שוקי ההון עבר טלטלה בגלל המשבר של 2008 וכתוצאה הרגולטורים שינו את ההיגיון העסקי של מה זה בנק. כיום, הבנקים הגדולים צריכים להיות יותר בטוחים, אבל לשם כך הם מוכרחים להיות יעילים יותר מבחינת ההון שהם מחזיקים", הסביר מנדלזיס בשיחה עם "גלובס". קפיטוליס מאפשרת ניהול יעיל יותר של ההון, והיא עושה זאת, לדבריו בשני אופנים: "הבנק חייב לשמור הון מסוים כנגד הפעילות שלו מול הלקוחות, אלא שהנטל הזה - או שמייקר את העסקה ללקוח, או שהוא עלול למנוע מהבנק מלשרת את הלקוח מלכתחילה. כיום מסתובבים טריליוני דולרים של פוזיציות מיותרות שיושבות על הספרים של הבנקים - שאפשר פשוט 'להעלים'".

מנדלזיס הסביר כי קפיטוליס בעצם מבצעת מחפשת את ההזדמנויות הללו במאגרי מידע פיננסיים ומבצעת אוטומציה של תהליך הקיזוז, כולל כל התהליכים הביורוקרטיים הכרוכים בו. על פי מנדלזיס, עד כה חיפוש ההזדמנויות הללו וביצוע הקיזוז עצמו היה כרוך בהקצאת משאבים רבים ולכן נעשה במשורה. באמצעות אוטומציה של התהליך, הסביר, ניתן לבצע את התהליך באופן נרחב ומהיר, למצוא ולטפל בהזדמנויות שלא היו מנוצלות בדרך אחרת.

הדרך השנייה, מספר מנדלזיס היא לחפש עבור הגופים הפיננסיים אכסניה אופטימלית לפוזיציה שנותרה להם לאחר הקיזוז, תמורת עמלה. "הבנקים עושים את זה בהיקפים מצומצמים באופן ידני, ורק אחת לכמה זמן. החזון שלנו שהאופטימיזציה הזו תקרה בעתיד בין כל השחקנים בעולם, על פני כל המוצרים הפיננסים, כל הזמן. לשם כך צריך טכנולוגיה ורשת גדולה", הסביר מנדלזיס את הסיבה להיקף הגיוס הגדול.

עוד סיפר מנדלזיס כי בעת הגיוס הקודם לא היו עדיין לחברה לקוחות אך עתה מספרם עבר כבר את החמישים בהם HSBC, סיטיבנק, דויטשה בנק, סוסייטה ז'נרל, סטנדרד צ'רטרד, נומורה בנק וברוון הווארד. הכנסות החברה עומדות כעת לדבריו על כמה מיליוני דולרים בודדים. נפח העסקאות בהן מטפלת החברה צמח השנה לדבריו פי 25 לעומת השנה שעברה, והגיע לכ-1.5 טריליון דולר.