ארגון העיתונאים מצטרף לקריאה למו"ל "ידיעות" נוני מוזס: השעה את עצמך

לדברי הארגון, "אנחנו קוראים לכל עיתונאי שחש על בשרו לחצים פסולים או נחשף לצעדים בלתי לגיטימיים לפנות אלינו ולקבל ייעוץ משפטי ואת כל הגב שלו יזדקק"

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות" / צילום: יוסי כהן
ארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות" / צילום: יוסי כהן

ארגון העיתונאים מצטרף לקריאה לארנון (נוני) מוזס להשעות את עצמו מפעילותו כמו"ל אחראי של "ידיעות אחרונות". ארגון העיתונאים הוא הארגון היציג גם של העיתונאים ב"ידיעות אחרונות" וגם בוואלה - שני כלי התקשורת שהסיקור בהם היה זירת השוחד לכאורה בתיקי 2000 ו-4000.

"אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה על החלטתו להגיש כתבי אישום נגד שלושה אנשים שפעלו במשך שנים להשחית את העיתונות בישראל ופגעו ביכולת שלה לשרת את הציבור - ראש הממשלה בנימין נתניהו, מו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון מוזס והמו"ל לשעבר של אתר וואלה שאול אלוביץ. שלושה מהאנשים החזקים במדינה שניסו לסחור בעיתונאים ובמידע עיתונאי והיו שחקנים מרכזיים בהפיכתו של מוסד חשוב בדמוקרטיה לזירה של אינטרסים, רדיפת בצע ותאוות שררה. שאול אלוביץ' כבר לא בוואלה, וטוב שכך. אנו קוראים שוב לארנון מוזס להשעות את עצמו מפעילותו כמו"ל ועורך אחראי של קבוצת 'ידיעות אחרונות'", נכתב בהודעת ארגון העיתונאים. 

"זה יום קשה לעיתונות בישראל, אבל גם שלב הכרחי בדרך לתיקון - דרך שלא התחילה היום וגם לא תסתיים מחר. זו גם קריאת עידוד ורוח גבית לעיתונאים שנאבקו ושילמו מחירים ולאלה שבעבודה מאומצת חשפו חלק גדול מהמעללים ובלעדיהם אולי כלום לא היה קורה".

על-פי ההודעה, בארגון פעלו וימשיכו לפעול בתוך המערכות השונות ומחוץ להן לשמירה על החופש העיתונאי, לחיזוק העיתונאים, לסיוע למי שמופעלים עליו לחצים פסולים, לעיגון האתיקה בתוך ההסכמים הקיבוציים ולמאבק נגד כל ניסיון של פוליטיקאים להשתמש בכוח שלטוני כדי להחליש, לסגור או לפצל כלי תקשורת.

"אנחנו קוראים לכל עיתונאי שחש על בשרו לחצים פסולים או נחשף לצעדים בלתי לגיטימיים, לפנות אלינו ולקבל ייעוץ משפטי ואת כל הגב שלו הוא יזדקק. נעשה כל מה שצריך כדי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. זאת אחריות אישית של כל עיתונאי לעצמו. זאת אחריות של כולנו כקבוצה".

ההודעה של ארגון העיתונאים מגיעה לאחר שגם מועצת העיתונות הוציאה הודעה הקוראת למוזס להשהות את עצמו, לאחר שאמש הודיע היועמ"ש אביחי מנדנבליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את ארנון (נוני) מוזס ואת הזוג שאו ואיריס אלוביץ'.

כתב האישום מייחס למוזס הצעת שוחד לנתניהו: סיקור חיובי בתמורה להעברת חוק "ישראל היום". על-פי כתבי האישום, באתר וואלה הופקדה בעקיפין עריכת החדשות בידי נתניהו ושליחיו, והייתה להם השפעה על סוג הכתבות שיעלו, על מיקומם ואפילו על נשואי הכתבות - זאת בתמורה להטבות רגולטוריות מפליגות שקיבלה קבוצת בזק שנשלטה על-ידי משפחת אלוביץ'.

גילוי מלא: "גלובס" חבר במועצת העיתונות ומתחרה של "ידיעות אחרונות". בשבוע שעבר טענה יו״רית גלובס אלונה בר און במכתב גלוי כי מועצת העיתונות ״אינה ממלאת תפקיד משמעותי ורלוונטי כפי שהיה מצופה ממנה בשעה קשה זו", בין היתר על רקע ממצאי חקירות נתניהו ויחסיו עם מו״ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס ובעלי וואלה לשעבר שאול אלוביץ'. 

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אנשי העסקים ארנון (נוני) מוזס, שאול ואיריס אלוביץ' הם בעיצומם. כל החשודים מכחישים את המיוחס להם, ועומדת לזכותם חזקת החפות.