מחיר הביטקוין נפל מתחת ל-7,000 דולר לשפל של חצי שנה

בשבוע האחרון ירד שער הביטקוין ביותר מ-15%, ועדיין מחירו גבוה פי שניים משהיה בתחילת 2019 • שווי השוק של הביטקוין קרוב ל-130 מיליארד דולר - כשני שליש משווי של כלל שוק המטבעות הדיגיטליים

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

ביטקוין, המטבע המוביל בשוק המטבעות הדיגיטליים, נפל היום במהלך המסחר בבורסות הקריפטו לשפל של חצי שנה. בסביבות השעה 16:00 צנח שער הביטקוין (BTC) מתחת ל-7,000 דולר, לראשונה מאז מאי 2019.

לפי נתוני אתר CoinMarketCap, המשקלל את מחירו הממוצע של הביטקוין על פי נתוני מאות בורסות קריפטו בעולם, ירד שער הביטקוין אחר הצהריים עד לשפל של 6,936 דולר - השער הנמוך ביותר מאז 13 במאי 2019.

בשעות הערב התאושש מעט הביטקוין, ולקראת השעה 21:00 התקרב מחירו ל-7,200 דולר. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-130 מיליארד דולר - 66% משווי של כלל שוק הקריפטו, המונה כ-4,850 סוגי מטבעות דיגיטליים.

מחיר הביטקוין מפגין תנודתיות גבוהה ביותר בחודש האחרון, אחרי שלקראת סוף אוקטובר זינק בתוך יממה אחת מרמה של כ-7,500 דולר לרמה של יותר מ-10,000 דולר. בשבוע האחרון ירד שער הביטקוין ביותר מ-15%, ועדיין מחירו גבוה פי שניים משהיה בתחילת 2019.

ירידת מחיר הביטקוין נרשמת למרות חדשות חיוביות בשבוע האחרון בשוק המטבעות הדיגיטליים. ביום שלישי האחרון, כפי שפורסם ב"גלובס", הודיעה חברת המטבעות הדיגיטליים של ענקית הפיננסים האמריקאית פידליטי (Fidelity Investments) כי זכתה לראשונה באישור רגולטורי לפעול במדינת ניו יורק. האישור יסייע לפידליטי, שמנהלת נכסים בשווי כולל של 7.8 טריליון דולר, לגייס לקוחות חדשים לפלטפורמה שהקימה לפני כשנה, המציעה שירותי מסחר ומשמורת של ביטקוין.

הרגולטור הפיננסי של מדינת ניו יורק העניק עד היום אישורים ל-23 חברות קריפטו, ובהן חברת Coinbase, המפעילה בורסת קריפטו בארה"ב, וחברת Bakkt, שנמצאת בבעלות ICE, הבעלים של בורסת ניו יורק (NYSE). היום הכריזה Bakkt כי ב-9 בדצמבר תשיק חוזים עתידיים על הביטקוין עם סליקה במזומן. החוזים יירשמו למסחר בבורסה החוזים העתידיים של ICE בסינגפור.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.