מאלבמה ועד סין: מניית יצרנית מערכות הרכב רבל זינקה בעקבות שיפור מהותי בתוצאות

הרווח התפעולי ברבעון השלישי זינק ב-211%, ובשורה התחתונה רשמה רבל רווח נקי של 7.4 מיליון אירו, לעומת 880 אלף אירו בלבד ברבעון המקביל • בחברה מציינים כי הגידול ברווחיות נובע בעיקר "מרווחיות גבוהה ממכירת תבניות ומשיפורים באתר הייצור באלבמה"

מפעלי רבל / צילום: אתר החברה
מפעלי רבל / צילום: אתר החברה

מניית רבל  זינקה בשעות הצהריים היום ב-15% במחזור מסחר גבוה בבורסה, לאחר שהחברה מקיבוץ רביבים פרסמה תוצאות חזקות מאוד לרבעון השלישי של השנה. רבל, שאותה מוביל המנכ"ל ניר אלימלך, פועלת בשני תחומים מרכזיים: מערכות הרכב ומוצרים מבניים ברכב. תחום מערכות הרכב כולל תכנון, פיתוח, ייצור ומכירה של מערכות אוורור למיכלי דלק ורכיבים נלווים, מתזים לשטיפת הפנסים הקדמיים ברכב ושסתומים למערכות הבלימה בכלי רכב. תחום המוצרים המבניים כולל תכנון, פיתוח, ייצור ומכירה של מוצרים המשמשים כחלקי מבנה לכלי רכב.

עם לקוחות החברה נמנים יצרני מערכות לרכב המובילים בעולם (Tier-1) ויצרני רכב (OEM) כגון פולקסווגן, אאודי, ג'נרל מוטורס, מרצדס, יונדאי, מיצובישי, פיג'ו ואחרים. החברה מפעילה אתרי ייצור בישראל, בלוקסמבורג, בגרמניה, בקנדה, בארה"ב ובסין ומעסיקה כ-1,600 עובדים בארץ ובעולם.

ההכנסות ברבעון השלישי השנה הסתכמו בכ-70.5 מיליון אירו, צמיחה של 38% בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל ב-2018. השורה התפעולית הצביעה על רווח של כ-11 מיליון אירו ברבעון, קפיצה של 211% לעומת הרבעון המקביל, ובשורה התחתונה רשמה רבל רווח נקי של 7.4 מיליון אירו, לעומת רווח של 880 אלף אירו בלבד ברבעון המקביל.

תוצאות רבל
 תוצאות רבל

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם הכנסות כ-199 מיליון אירו, צמיחה של 31% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בתחום מערכות הרכב צמחו ההכנסות בכ-34% והסתכמו בכ-102 מיליון אירו, ובתחום החלקים המבניים לרכב (פעילות החברה הבת ארקל) צמחו ההכנסות 28% והסתכמו בכ-97 מיליון אירו. הרווח התפעולי רשם קפיצה של 178% לרמה של כ-19.5 מיליון אירו ובשורה התחתונה הציגה רבל זינוק של 275% ברווח הנקי שהגיע לכ-11 מיליון אירו.

ברבל מציינים כי הגידול המשמעותי ברווחיות נובע, בעיקר, "מרווחיות גבוהה ממכירת תבניות, לרבות מתן שירותים הנדסיים, משיפורים באתר הייצור באלבמה, הבאים לידי ביטוי בירידה בהוצאות השכר, בהוצאות האחזקה ובחיובים בגין איכות ירודה. בנוסף, התקבלו הכנסות חד פעמיות בארקל אלבמה מכוח הסכם אליו הגיעה עם אחד מלקוחותיה, אשר כלל, בין היתר, תשלום פיצוי חד פעמי ברבעון בגין חיובי איכות עודפים בסך של 625 אלף אירו".

לרבל יש כיום צבר הסכמי מסגרת לאספקת רכיבים לכלי רכב ומוצרים שונים בהיקף של כ-1.6 מיליארד אירו (לאספקה עד 2032), בדומה להיקף צבר הסכמי המסגרת של החברה לפני כשנה. כ-24 מיליון אירו מהצבר הם לאספקה השנה וכ-332 מיליון אירו לאספקה ב-2020. מתחילת 2019 ועד היום חתמה החברה על הסכמי מסגרת חדשים לאספקת מוצרים ותבניות בסך כולל של כ-198 מיליון אירו.

כאמור, מניית החברה זינקה היום בתגובה לתוצאות. בשנה האחרונה התקדמה המניה ב-60% ושווייה של רבל בבורסה הגיע לכ-770 מיליון שקל. המנכ"ל אלימלך ציין היום, כי "תוצאות השיא שהצגנו הן תולדה של יישום צבר הסכמי המסגרת הגבוה, המשקף את האמון ארוך הטווח שיש לחברה עם לקוחותיה, שיפור גדול בפעילות אתר הייצור של ארקל באלבמה, תרומה משמעותית של הצמיחה ברבל סין, וביקוש גובר בשווקים המרכזיים שבהם פועלת רבל לפתרונות שאנו מפתחים".