גולף שוב מציגה הרעה בתוצאות: הפסד של 6.5 מיליון שקל ברבעון השלישי

הרשת הציגה מגמה חיובית ברווח הגולמי, אולם לא הצליחה לשפר את שיעורו מהמכירות, וזאת בהשפעת עלייה בשיעור ההנחות שהעניקה • מתחילת השנה הפסדי גולף מסתכמים בכ-5 מיליון שקל, לעומת שורה תחתונה מאוזנת בתקופה המקבילה

החנות של גולף בקניון הזהב / צילום: פרטי
החנות של גולף בקניון הזהב / צילום: פרטי

דוחותיה הכספיים של חברת גולף  לרבעון השלישי של 2019 מעידים שוב על חוסר היציבות ממנו סובלת חברת האופנה, שבשליטת כלל תעשיות של לן בלווטנויק, כבר תקופה ממושכת. בשורה התחתונה, אחרי סימנים של אופטימיות ששידרה גולף ברבעון הקודם, בו עברה מהפסד לרווח, כעת, בסיכום הרבעון השלישי היא הגדילה פי 3 את הפסדיה, שהצטברו לכ-6.5 מיליון שקל.

הרווח ברבעון הקודם, שנתמך בעיתוי חג פסח, קיזז חלק מההפסדים שנרשמו ברבעונים הראשון והשלישי, כך שמתחילת השנה הפסדיה של גולף מסתכמים בכ-5 מיליון שקל, לעומת שורה תחתונה מאוזנת שהציגה בתקופה המקבילה ב-2018.

גולף מחלקת את פעילתה לשלושה מגזרים - אופנת הלבשה, אופנת בית ופעילות האופנה של החברה הבת עדיקה, שתמכה בשיפור של 6% בהכנסותיה הרבעוניות, ל-236 מיליון שקל. מגמה חיובית הציגה גולף גם ברווח הגולמי שלה, אולם לא הצליחה לשפר את שיעורו מהמכירות, וזאת בהשפעת עלייה בשיעור ההנחות שהעניקה על מוצריה.

בדרך לשורה התחתונה נפגעה גולף מיישום תקן החשבונאות החדש הנוגע לחכירת נכסים (IFRS16), שהגדיל משמעותית את הוצאות המימון שלה, אולם גם בנטרולו השורה התחתונה הרבעונית של גולף נותרת שלילית, עם הפסד של קרוב ל-4 מיליון שקל.

תוצאות גולף ברבעון השלישי
 תוצאות גולף ברבעון השלישי

בפילוח פעילויותיה, גם במגזר אופנת ההלבשה וגם במגזר אופנת הבית הציגה גולף יציבות בהיקף המכירות הרבעוני. בפעילות ההלבשה השורה התפעולית נותרה שלילית, אולם ההפסדים ממנה צומצמו, גם זאת בין היתר בהשפעת התקן החשבונאי החדש, בעוד הרווח התפעולי מפעילות אופנת הבית נשחק.

בתחום ההלבשה ואופנת הבית מציגה גולף גידול של 2.5% בפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות ברבעון השלישי של 2019, בעוד ששוק האופנה שנמדד לפי חברת RIS הציג שחיקה של 2.7% ברבעון. במגזר ההלבשה החנויות הזהות מציגות גידול של 1.7%, ואילו בחנויות זהות בתחום אופנת הבית הצמיחה עמדה על כ-3%. את הצמיחה הזו, בניגוד לירידה של השוק, ביצעה גולף במחיר של הנחות עמוקות שאפשרו לה להגדיל את נתח השוק שלה.

למרות שמרמת השפל שקבעה בחודש מאי האחרון מניית גולף טיפסה בכ-40%, היא סובלת מחולשה כבר תקופה ארוכה, ומציגה שחיקה של כ-20% מתחילת השנה (צניחה של כ-60% תוך שלוש שנים) ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-130 מיליון שקל.

בדומה למניית החברה האם, גם זו של עדיקה , העוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק מקוון של מוצרי אופנה, הלבשה והנעלה, סובלת מחולשה ניכרת. מתחילת השנה היא צללה בכ-35%, המשלימה לה צניחה של כ-45% מהנפקתה במרץ 2018, המשקפת לחברה שווי של פחות מ-100 מיליון שקל והופכת אותה לאחת ההנפקות הגרועות ב"מחזור ההנפקות 2017-2018".

עדיקה פרסמה בתחילת השבוע תוצאות כספיות חיוביות לרבעון השלישי. החברה עדיין לא מציגה רווחים משמעותיים, אולם אלה יותר מהוכפלו בסיכום רבעוני והגיעו לכ-2.5 מיליון שקל, אחרי קפיצה של 43% בהיקף הכנסותיה הרבעוניות, שהסתכמו ב-43 מיליון שקל. מתחילת השנה רווחיה צללו כמעט ב-90% ומסתכמים בקצת יותר מ-1 מיליון שקל, לצד צמיחה של 36% בהכנסות, שהצטברו ל-103 מיליון שקל. 

"אנחנו מצליחים להמשיך ולגדול במכירות הן בשטחים זהים למ"ר והן בחנויות זהות, לאור העובדה שהשוק ירד, ניכר שהצלחנו להגדיל את נתח השוק שלנו. צריך לזכור שחלק מהמתחרים שלנו פרסמו דוחות עם ירידה במכירות ושחיקה ברווח" אומר ל"גלובס" מנכ"ל קבוצת גולף רביב ברוקמאייר על רקע פרסום הדוחות. "אנחנו מסיימים עכשיו תקופה של 4 שנים של יציאה מהמשבר, הצלחנו לשמור על המכירות ועל רווח גולמי, לצד השקעה בפתיחות חדשות ואתרי האונליין שלנו. את התוצרים הללו אנחנו נראה ב-2020". בהקשר של החנות שסגרה הקבוצה בהדר יוסף שהיוותה כ-4% מהכנסותיה הוא מציין: "אנחנו מצמצמים את ההפסד התפעולי למרות סגירת חנות הדר יוסף ולמרות שהחורף מאחר להגיע".

עוד מציין ברוקמאייר כי "גולף צפויה לפתוח שתי חנויות חדשות בחוצות המפרץ בחיפה ובסטאר סנטר באשדוד בסוף דצמבר כדי לכסות על סגירת הסניף המשמעותי שסגרנו הדר יוסף".