איתמר מדיקל ממשיכה לצמוח בארה"ב: "מאמינים שנסיים את 2019 בטווח העליון של התחזיות"

החברה רשמה הכנסות של 8.1 מיליון דולר, גידול של 33% • מוצר ה-WatchPAT של איתמר מדיקל, המשמש לאבחון דום נשימה בשינה והמהווה היום את המוצר העיקרי של החברה, היה אחראי להכנסות בהיקף של 7.6 מיליון דולר ברבעון

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר
גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר

חברת איתמר מדיקל  פרסמה היום (ג') את הדוחות שלה לרבעון השלישי של 2019. החברה רשמה הכנסות של 8.1 מיליון דולר, גידול של 33%. מוצר ה-WatchPAT של איתמר מדיקל, המשמש לאבחון דום נשימה בשינה והמהווה היום את המוצר העיקרי של החברה, היה אחראי להכנסות בהיקף של 7.6 מיליון דולר ברבעון, צמיחה של 32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לדברי מנכ"ל החברה גלעד גליק, הגידול בהכנסות נבע בין היתר מהשקת הדורות החדשים של מוצר ה-WatchPAT , הכוללים בין היתר חיבוריות טובה יותר לרשת האינטרנט. לדבריו, "אנו כעת במסלול להשיג את הטווח העליון של תחזית ההכנסות שפרסמנו בעבר ל-2019, או כ-31 מיליון דולר".

מניית החברה עדיין אינה מגיבה לדיווח, והחברה נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 390 מיליון שקל.

הכנסות איתמר מדיקל ממוצרים מתכלים היוו 71% מהכנסותיה ממוצר ה-WatchPAT בארה"ב, עדות להתבססות פעילותה העסקית בארה"ב. עוד ציינה החברה כי ברבעון הנוכחי קיבלה החלטה מה-CMS, "סל הבריאות" האמריקאי, המגדילה את השיפוי עבור שימוש במוצריה לעומת המוצרים המתחרים.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון השלישי של 2019 גדל ל-6.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2019 עלה ל-77.2%, בהשוואה ל-74.3% ברבעון המקביל ב-2018. החברה עדיין רושמת הפסד תפעולי - כמיליון דולר ברבעון, לעומת 0.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ההפסד הנקי עמד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסרה כי הגידול בהפסד קשור בעיקר בהרחבת מערך המכירות וכן מעלות המסחר בנאסד"ק.

איתמר צומחת גם במבט על תשעה החודשים הראשונים של 2019. הכנסותיה צמחו ב-22% ל-21.5 מיליון דולר, וההפסד הנקי צמח ל-4.3 מיליון דולר, לעומת 1.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

לחברה יש מזומנים בהיקף של 17.4 מיליון דולר, כך שמצבה התזרימי כרגע יציב.

איתמר כרגע עדיין אינה שואפת לרווחיות, אולם הכנסות של 31 מיליון דולר בהחלט הופכות אותה לחברת מכשור רפואי מעניינת בבורסת נאסד"ק ופוטנציאל לרכישה. למרות זאת בשנה האחרונה איבדה המניה 15% מערכה. מאז ההנפקה בנאסד"ק במרץ, המניה איבדה 12% מערכה.