חברת בריינסוויי ממנה מנכ"ל חדש וממשיכה לצמוח

ד"ר כריסטופר וון ג'אקו, ששימש כמנכ"ל החברות Dynatronics, Ninepoint ו-Neurotherm, מונה למנכ"ל החברה

חברת בריינסוויי , שפיתחה קסדה מגנטית לטיפול במחלות נפש ומוח, הודיעה אתמול (ב') על מינוי מנכ"ל חדש ופרסמה את תוצאות הכספיות שלה לרבעון השלישי של 2019. כאשר בחרה החברה לפני כחודשיים להחליף את המנכ"ל הישראלי יעקב מיכלין במנכ"ל אמריקאי, היא הבטיחה כי "כשהשוק יראה את המינוי, הם יבינו מדוע ביצענו את המהלך". השוק האמריקאי אכן הגיב בחיוב אתמול והעלה את מניית החברה 12.3% ואת שווי החברה ל-104 מיליון דולר.

לשוק הישראלי שמו של המנכ"ל החדש פחות מוכר. ד"ר כריסטופר וון ג'אקו שימש כמנכ"ל החברות Dynatronics, Ninepoint ו-Neurotherm, המצליחה מבין השלוש, שנמכרה ב-200 מיליון דולר לחברת המכשור הרפואי סט. ג'וד. לפני כן שימש בתפקידים בכירים בחברות מכשור רפואי גדולות כמו אינטגרה, קובידיאן ומדטרוניק. יו"ר החברה דוד זכות, ציין את ניסיונו הרב של וון ג'אקו בבניית מערכי מכירות לחברות המתמחות בטיפולים זעיר פולשניים.

וון ג'אקו אמר עם המינוי כי: "בריינסוויי עשתה עבודה מצויינת בפיתוח ואישור שיווק המוצרים שלה לתחום הדיכאון וההפרעה הכפייתית. הביקוש למוצר בשוק ממשיך לצמוח ואני מצפה לעבודה עם החברה לקידום שיווק המוצר בארה"ב ובעולם".

בעלי המניות הגדולים בבריינסוויי הם קבוצת הפניקס (כ-10%), המייסדים העסקיים דוד זכות וחגי אבנר (כ-8% כל אחד), חברת השקעות RTW מארה"ב, והמייסדים המדעיים יפתח רוט ואברהם צנגן (כ-4.5% כל אחד).

מעט מאוד חברות מכשור רפואי ישראליות הצליחו עד היום לבנות מערכי מכירות מוצלחים למוצרים שלהן בארה"ב. בריינסוויי דווקא רשמה עד היום הצלחה יחסית בכך. על פי דוחות הרבעון השלישי, המסכמים את תקופתו של מיכלין בחברה, עמדו ההכנסות לרבעון על 5.9 מיליון דולר, צמיחה של 38%, מעל מחצית מהם הכנסות חוזרות. מן המוצר החדש לטיפול בהפרעה כפייתית, אשר אינו מתחרה במוצרים קיימים מבוססי גרוי מגנטי אלא מביא שיטת טיפול חדשה להפרה זו, כבר נמכרו 132 יחידות בשנת הפעילות הראשונה.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על 81%, אולם החברה רשמה הפסד תפעולי של 7 מיליון דולר, בעיקר בשל הוצאות שיווק ומכירות והוצאות על ניסויים קליניים למוצרים נוספים של החברה, למשל מוצר לטיפול בהתמכרות לעישון. ההפסד הנקי עמד על 2.6 מיליון דולר. תזרים המזומנים השלילי עמד על 2.1 מיליון דולר, כך שלמרות ההפסד התפעולי המשמעותי, החברה אינה מדממת מזומנים. בקופתה 23 מיליון דולר.

בתשעה החודשים הראשונים של 2019 רשמה החברה הכנסות של 16.8 מיליון דולר, כך שייתכן שתחצה השנה את רף 20 מיליון הדולר, הנחשב ל"מבחן בגרות" עבור חברות מכשור רפואי הפועלות בארה"ב. מדובר בצמיחה של 37% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד הנקי עמד על 8 מיליון דולר בתשעת החודשים.