הראל והכשרה ביטוח חברו ליהודה בראשי לרכישת מתחם משרדים בפריז ב-1.3 מיליארד שקל

במסגרת העסקה תשקיע הראל 265 מיליון שקל תמורת 49% מהזכויות בנכס, ואילו הכשרה ביטוח תשקיע כ-50 מיליון שקל תמורת 10% • שתי החברות יסתייעו במינוף של 60% מעלות הרכישה, הודות להלוואה של 470 מיליון שקל שייקחו מבנק ההשקעות בינלאומי

הגופים המוסדיים הישראלים ממשיכים לרכוש נדל"ן בערים מרכזיות בעולם: ל"גלובס" נודע כי קבוצת הראל, שבניהולו של מישל סיבוני, והכשרה ביטוח, שבניהולו של שמעון מירון, חברו לקבוצת LRC, שנמצאת בבעלותו של איש העסקים יהודה בראשי, לרכישת קמפוס משרדים במערב פריז, בירת צרפת, תמורת כ-1.3 מיליארד שקל.

הראל והכשרה ביטוח יחזיקו בכ-49% ובכ-10% מהזכויות בנכס, בהתאמה, כשההון העצמי שהן ישקיעו בעסקה, בעיקר מכספי העמיתים והמבוטחים, יסתכם בכ-265 מיליון שקל ובכ-50 מיליון שקל, בהתאמה.

ההון העצמי שיעמידו הראל והכשרה ביטוח יהווה 40% מחלקם בעסקה, כשהם יסתייעו במינוף של 60% מעלות הרכישה, הודות להלוואה של כ-470 מיליון שקל שייקחו שני הצדדים מבנק השקעות בינלאומי.

את העסקה מטעם הראל הובילו סמי בבקוב, משנה למנכ"ל ומנהל ההשקעות הראשי, ואיציק טוויל, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף הנדל"ן ואגף האשראי בהראל. את העסקה מטעם הכשרה הוביל יאיר קפלן, סמנכ"ל בכיר ומנהל ההשקעות הראשי.

הסכמי שכירות ארוכים לחברות טכנולוגיה

בסביבת החברות מציינים כי הנכס ממוקם מערבית לאזור העסקים לה-דפנס, והוא משקיף על נהר הסיין. מדובר בקמפוס משרדים Business Park, הכולל ארבעה בניינים בשטח של כ-64 אלף מ"ר ו-1,430 מקומות חניה, מסעדות, מכון כושר ואולמות הרצאה. הקמפוס, שיכול להכיל עד כ-5,000 עובדים, מושכר בהסכמי שכירות ארוכים לחברות בתחום הטכנולוגיה בשיעור תפוסה של כ-98%.

גורמים המעורים בעסקה מסבירים כי מבחינת הצדדים הישראלים בעסקה, "ככלל, פריז היא אחת הבירות החשובות באירופה, ומהווה מרכז עסקים ראשי לחברות מקומיות ובינלאומיות רבות, ובהן חברות תעשייה ומסחר מהמובילות בעולם". לדבריהם, שוק המשרדים בפריז "נחשב לאחד השווקים הגדולים באירופה, ובשנים האחרונות מתפתח בשוק ביקוש גובר לנכסים איכותיים".

LRC היא גוף השקעות בנדל"ן אירופי, שמנהל נכסים בהיקף של כ-5 מיליארד אירו, ושנמצא בבעלותו הבלעדית של בראשי, הפועל בעיקר בחמש מדינות: בריטניה, גרמניה, פולין, הולנד ואירלנד. LRC יחזיק בכ-41% מהכנס הנרכש.

הראל נמנית עם המשקיעים המוסדיים הגדולים בישראל, כשהיא מנהלת כיום נכסים בהיקף של כ-270 מיליארד שקל. מדובר בגוף המוסדי הבולט ביותר בהשקעות באפיקים אלטרנטיביים, ובכללם בנדל"ן בחו"ל. מבחינה זו, "ההשקעה של הראל בנכס היא חלק משרשרת עסקאות שמבצע מערך הנדל"ן של הקבוצה לאורך השנים האחרונות", כפי שמסביר גורם בסביבת החברה. לדבריו, "מדובר באפיק השקעות גדל והולך עבור הראל, לצד קבוצות מוסדיות גדולות אחרות, הנובע מהשאיפה להגביר את הנוכחות באפיקי השקעה בעלי תשואה יציבה יחסית, ריאלית ושאינה קשורה ישירות ומיידית למדדי שוקי ההון".

מבחינת הכשרה ביטוח, שמנהלת נכסים בהיקף נמוך בהרבה מאשר הראל, מדובר בעסקת נדל"ן ישירה ראשונה בחו"ל, וזאת במסגרת האסטרטגיה של החברה להגדיל את מערך ההשקעות האלטרנטיביות ולרכוש נכסים תזרימיים בתיקי ההשקעות של הנוסטרו והעמיתים.