ח"כ יואב קיש: הקבוצה חשובה מן הכוכב

ח"כ יואב קיש , המשמש בשנה האחרונה כיו"ר ועדת הפנים, אמר הבוקר בגלי צה"ל, כי במידה והמדינה צועדת לבחירות שלישיות, תהיה חובה לערוך פריימריז על ראשות הליכוד

יואב קיש / צילום: דוברות הכנסת
יואב קיש / צילום: דוברות הכנסת

חבר כנסת בכיר נוסף בליכוד, הביע הבוקר בגלוי ביקורת על ראש הממשלה נתניהו. ח"כ יואב קיש, המשמש בשנה האחרונה כיו"ר ועדת הפנים, אמר הבוקר בגלי צה"ל, כי במידה והמדינה צועדת לבחירות שלישיות, תהיה חובה לערוך פריימריז על ראשות הליכוד. "ברור שלנתניהו יש בעיה אם הוא לא הצליח להרכיב ממשלה פעמיים. לפעמים, כמו בכדורגל, הקבוצה חשובה מהכוכב. המתקפות של נתניהו על סער הן אלה שמפלגות" אמר קיש וציין כי הוא יחליט במי לתמוך בפריימריז כאשר יתקרב המועד.

קיש מצטרף לחברי הכנסת גדעון סער ומיכל שיר, הדורשים בגלוי לקיים פריימריז על ראשות המפלגה ומציינים שאחרי 2 כישלונות של נתניהו בהרכבת ממשלה במהלך 2019, אפסו הסיכויים שהוא ישפר את המצב באמצעות מערכת בחירות שלישית.

מספר בכירים במפלגה אומרים את הדברים הללו בשיחות פרטיות אך עדיין לא מביעים את עמדתם בראיונות.

עוד בליכוד, טענות של סביבת נתניהו נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שהוא מבצע "פוטש", כיוון שניסה לפתור את הסבך הפוליטי באמצעות החתמת 61 ח"כים על הקמת ממשלה שתאפשר לעקוף את הבעיה שנוצרה עם נתניהו. אדלשטיין לא הגיב להאשמות הללו בפומבי, וממשיך בקיום פגישות בכנסת במאמץ למנוע התפזרות הכנסת תוך 10 ימים מהיום. היום בבוקר ייפגש אדלשטיין עם ח"כ אביגדור ליברמן ובשעה 13:00 ייפגש עם צוותי מו"מ של הליכוד וכחול לבן.

בשעות אחר הצהריים ייפגש אדלשטיין עם ראשי יהדות התורה, סגן השר ליצמן וח"כ גפני.

בתוך כך, עו"ד מטעמו של ח"כ סער פנה בימים האחרונים למבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי בבקשה שיופסק השימוש במשאבי המפלגה למטרות הכפשת סער. דובר המפלגה, יונתן אוריך הוציא בחודשים האחרונים הודעות תקיפה אישיות נגד סער, והשתמש בנכסים של המפלגה, לרבות חשבון הטוויטר של הליכוד, כדי לקדם את נתניהו על פני סער.