גוטה מורגן: JP מורגן יצטרף לקבוצת עושי שוק ראשיים בישראל

בנק JP Morgan האמריקאי מצטרף ל-12 בנקים וגופי השקעה ישראלים וזרים המשמשים עושי שוק ראשיים במסחר באגרות חוב של ממשלת ישראל

רוני חזקיהו החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: משרד האוצר
רוני חזקיהו החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: משרד האוצר

בנק JP Morgan האמריקאי מצטרף ל-12 בנקים וגופי השקעה ישראלים וזרים המשמשים עושי שוק ראשיים במסחר באגרות חוב של ממשלת ישראל. החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו, חתם הלילה על הסכם ההצטרפות לתוכנית עושי השוק הראשיים באגרות חוב ממשלתיות של מדינת ישראל. הבנק האמריקאי מצטרף בכך לשישה בנקים זרים ושישה ישראליים.

עושה שוק הינו גוף פיננסי המתחייב להשתתף בהנפקות אגרות חוב של ממשלת ישראל ולבצע בהן מסחר בשוק המשני ועל ידי כך לספק סחירות ונזילות בשוק האג"ח. רפורמת עשיית השוק באג"ח ממשלתיות נכנסה לתוקף בשנת 2006 ומטרותיה העיקריות הן פיתוח שוק איגרות חוב ממשלתיות תחרותי ויעיל, הגברת הביקוש של משקיעים מקומיים וזרים והפחתת עלויות המימון של מדינת ישראל. הצטרפותו בנק J.P. Morgan לעשיית השוק מהווה חיזוק נוסף לשוק איגרות החוב הממשלתיות של מדינת ישראל, זאת לאחר הודעת חברת המדדים FTSE RUSSELL מספטמבר האחרון על כניסת ישראל למדד האג"ח העולמי WGBI. 

חזקיהו אמר כי "הצטרפות הבנק לעשיית השוק באג"ח ממשלתיות צפויה לתרום להגברת הסחירות והנזילות של אגרות החוב ומהווה הבעת אמון בכלכלה הישראלית". גלעד פייס, מבכירי הבנק ומנהל פעילות המסחר והשקעות בישראל ב- J.P. Morgan: " אמר כי "מתן גישה ללקוחותינו לאגרות חוב ממשלתיות בישראל הינו צעד משמעותי ובעל חשיבות רבה לבנק. הצטרפותנו לתחום עשיית השוק תרחיב את ההיצע שלנו למוצרים פיננסים ישראליים". פייס הוסיף כי "ל- J.P. Morgan יש היסטוריה הנפרשת על פני למעלה מחמישה עשורים בישראל ואנחנו שמחים על העמקת מחויבותנו לישראל ולכלכלתה."