הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בת"א: מדד ת"א-90 זינק במעל ל-1%; סלקום זינקה ב-7%

טאואר זינקה במעל ל-3%,  שיכון ובינוי איבדה 2.6% • סלקום דיווחה אמש על הצלחה בשלב המוסדי בהנפקה • בורסות וול סטריט נפתחו בעליות כאשר המדדים שוברים רצף ירידות של שלושה ימים

הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר
הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות. ת"א-90 זינק ב-1.1%, ת"א-125 הוסיף 0.7% ות"א-35 עלה ב-0.55%. 

מניית סלקום  קפצה ב-7.2%, טאואר  זינקה ב-3.35%, אופקו  טיפסה ב-3% ושופרסל  עלתה ב-2.3%. אפי נכסים  הוסיפה 5.3%. טבע  סיימה את המסחר בעלייה של 1%. שיכון ובינוי  איבדה 2.6%. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.

16:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, על רקע הפתיחה החיובית בניו יורק, שם המדדים שוברים רצף ירידות של שלושה ימים על רקע הדיווח ב"בלומברג" ולפיו סין וארה"ב מתקרבות לחתימה על השלב הראשון בהסכם הסחר. מדד ת"א 35 מוסיף 0.44% לערכו, ת"א 90 מטפס ב-0.77%, ומדד הבנקים עולה ב-0.1%. 

מנייתה של שיכון ובינוי  מאבדת 3.4%, הראל השקעות  יורדת ב-1.5%, לייבפרסון  מאבדת 1.45% ומניית עזריאלי קבוצה  יותר בכ-1%. מנגד, אופקו הלת'  מטפסת ב-2.8%, טאואר  עולה ב-2.6%, בזק  מטפסת ב-1.8% ומניית טבע  עולה ב-1.5%.

15:15

יום המסחר הרביעי לשבוע ממשיך להתנהל במגמה חיובית, אחרי ירידות שערים שנרשמו אתמול. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר שם. זאת על רקע דיווחים על התקדמות בגיבוש הסכם בין ארה"ב לבין סין במסגרת מלחמת הסחר הנמשכת כבר זמן רב בין הצדדים.

בצד החיובי של מדד ת"א 35 בולטות המניות הדואליות של טאואר   ואופקו  , שמטפסות בכ-4%-3%, ועליות של כ-3%-2% מציגות מניות בזק  וגזית גלוב . ברקע למסחר בטאואר, יצרנית השבבים הודיעה היום יחד עם שותפה על "תחילת ייצור שבבים לחיבור סיבים אופטיים להעברת נתונים".

בדיסקונט ברוקראז' החלו בסיקור מניית אלוני חץ , והעניקו לה המלצת "קנייה" במחיר יעד הגבוה כמעט מ-40% משווייה הנוכחי. מניית חברת ההשקעות בנדל"ן מתחזקת בכ-1%.

בצד השלילי של המדד המוביל, מניית שיכון ובינוי  מאבדת כ-3%-2% וזו של הראל  נחלשת בכ-1.5%.

עוד במסחר, מניית סלקום   קופצת בכ-5% במחזור מסחר גדול, על רקע גיוס ההון שהיא מקדמת. מניית המתחרה פרטנר   עולה בכ-3%, ועוד על רקע גיוס הון, מניית אפי נכסים  מטפסת בכ-4%, במחזור מסחר גדול מהרגיל.

מניית מבני תעשיה  שוב מרכזת מחזור מסחר ער, כפי שהיא עושה לא מעט בתקופה האחרונה, ומתחזקת ביותר מ-1%. ברקע למסחר, היום החברה הודיעה על הסכם למכירת נכס בפולין שבו היא מחזיקה בשותפות, ואשר ממנו היא צופה רווח של כ-30 מיליון שקל.

מניית רימוני  ממשיכה להיחלש, והיום היא מאבדת כ-5%, ומשלימה צלילה של יותר מ-30% תוך פחות משבוע, מאז פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי.

מניית פלוריסטם  מטפסת בכ-5% אחרי עלייה דומה שרשמה אתמול, אז הודיעה על השלמת "גיוס מחצית המטופלים בניסוי שיקום שריר".

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו בסקירתם השבועית, כי "מבחינת התמחור בשווקים, אם אכן תהיה התקדמות לעבר הסכם סחר חלקי, הדבר יוביל לשיפור רוחבי בנכסי הסיכון עם דגש על השווקים האסייתים בהובלת סין, כאשר המדדים האירופיים צפויים אף הם ליהנות מהמהלך תוך סגירה נוספת של פרמיית הסיכון הגבוהה הגלומה בהם. האינדיקציות לשיפור בסנטימנט בסין מעלים את רף הציפיות מהמדדים המקבילים בארה"ב ובאירופה".

עוד הוסיפו שם, כי "במהלך השבועות האחרונים שיקף ה-risk on בשווקים שיפור בגורם הסיכון הפוליטי לצד סימנים להתייצבות בסביבת המאקרו לאחר מגמת האטה ממושכת. שילוב זה של צמיחה חיובית, עם סיכון נמוך יותר לגלישה למיתון, יחד עם מדיניות מוניטרית מרחיבה, מהווים סביבה נוחה לנכסי הסיכון. עם זאת, כלכלת העולם נמצאת עדיין במצב רגיש לזעזועים, כלומר עם תלות גבוהה בכך שלא תחול הידרדרות מחודשת במלחמת הסחר. החשיבות העיקרית של הסכם בשלב זה היא בבלימת מגמת הירידה בסנטימנט, שיחד עם רמת הפעילות מציבים את הכלכלה הגלובלית עם רגישות גבוהה מהרגיל לזעזועים שליליים".

12:00

העליות בת"א מתחזקות מעט, והמדדים המרכזיים רושמים עליות של עד 0.7%, בהובלת מניות בזק  ואופקו  . כל המגזרים רושמים עליות, למעט מדד הבנקים שמפגין חולשה יחסית ומשייט סביב רמת הפתיחה. 

מניית סלקום   ממשיכה להתחזק ונסחרת בעליות של כ-7%. פרטנר   עולה ב-4%. 

09:45

המסחר בת"א נפתח בנטייה חיובית קלה במדדים המובילים, שמטפסים בכ-0.1%.

מניות בזק  ואופקו   מובילות בעליות של כ-3% ושל כ-4%, בהתאמה. מניות הסלולר סלקום   ופרטנר   מזנקות בכ-6% ובכ-4.5% בהתאמה. אתמול דווח על הצלחה בשלב המוסדי של הנפקת סלקום.  

מניית אביליטי   מתממשת בכ-5% לאחר שאתמול זינקה במהלך המסחר ביותר מ-90% בעקבות התקשרות בהסכמים חדשים. 

מניית ארקו  מטפסת בכ-2.7% לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי החברה הבת GPM השלימה רכישה של פעילות קמעונית הכוללת 64 אתרים במדינת ויסקונסין שבארה"ב, תמורת כ-27.6 מיליון דולר. 15.1 מיליון דולר מסכום התמורה שולמו כנגד הקצאה של כ-1.44% מסך יחידות השותפות ב-GPMP.

06:30

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע הירידות אמש בעקבות התבטאות של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על כך שהוא שוקל להמתין עם השלמת ההסכם במלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לבין סין עד לאחר הבחירות בשנה הבאה.

הדאו ג'ונס ירד בסיום יום המסחר ב-1% בהובלת חברות רגישות להשלכות מלחמת הסחר ובהן אפל, קטרפילר ובואינג., S&P 500 איבד 0.7% כשאת ההפסדים הובילו חברות שבבים ובהן אנבידיה ומיקרון והנאסד"ק נחלש ב-0.6%.

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל אתמול בירידות שערים: מדד ת"א 35 ירד בכ-0.8%, מדד ת"א 125 איבד כ-1.1% ומדד ת"א 90 ירד בכ-1.8%. מדד תקשורת וטכנולוגיות ירד ב-2.2% ומדד תשתיות אנרגיה איבד כ-2.1%.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, אופקו הלת' חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של 2.4%, איי.אפ.אפ עם פער חיובי של 1.3% וטבע עם פער חיובי של 0.63%. אלביט מערכות ואורמת טכנולוגיות חוזרות עם פער שלילי של כ-0.5%.

באירופה ננעלו אתמול הבורסות במגמה מעורבת. בלונדון איבד הפוטסי 1.7%, בפריז ירד מדד קאק 40 בכ-1% ואילו בפרנקפורט עלה הדאקס בכ-0.2%. נוסף לחששות בנוגע להסכם סחר בין ארה"ב לסין, ארה"ב עשויה להטיל מכסים נוספים על טובין של האיחוד האירופי לאחר שארגון הסחר העולמי קבע  כי האיחוד האירופי לא עמד בצו לעצור סובסידיות לא חוקיות לחברת המטוסים איירבוס וכן בשל המס הדיגיטלי שהוטל בצרפת.