גזענות ובריונות בבית הלבן? טראמפ לא המציא כלום

טראמפ הביא לבית הלבן איבה למהגרים, ביריונות כלפי יריבים, וחיבור אדיר לבוחרים • ואת כל זה, אומרת ד"ר יעל שטרנהל, כבר ראינו פעם • השבוע בפודקאסט "המדריך לטראמפיסט": מה ההיסטוריה האמריקאית מלמדת אותנו על בחירות 2020? • האזינו

הנשיא דולנד טראמפ והנשיא ברק אובמה בטקס מינויו של טראמפ לנשיא בינואר 2016 / צילום: רויטרס
הנשיא דולנד טראמפ והנשיא ברק אובמה בטקס מינויו של טראמפ לנשיא בינואר 2016 / צילום: רויטרס

"יש לטראמפ כישרון פוליטי אדיר להבין את הציבור שלו. יכולת מפעימה לדעת מה הציבור שלו רוצה לשמוע, לומר את הדברים האלה ולהעצים אותם", כך אומרת ד"ר יעל שטרנהל. ומה הציבור הזה רוצה לשמוע? לדעת שטרנהל התשובה ברורה. "אני מאלו שמאמינים שבסופו של דבר מה שהופך את טראמפ לכל כך אטרקטיבי הוא שהוא מעביר מסר של עליונות לבנה, ואנטגוניזם לאמריקה רב רבותית רב לשונית רב גזעית - שיש לה היום כוח משיכה אדיר בציבוריות האמריקאית". 

ד"ר יעל שטרנהל / צילום: טל שניידר, גלובס
 ד"ר יעל שטרנהל / צילום: טל שניידר, גלובס
לקראת בחירות 2020 לנשיאות ארצות-הברית, טל שניידר ואורי פסובסקי מלווים את המסע לבית הלבן ב"המדריך לטראמפ", פודקאסט חדש מבית גלובס. השבוע נדבר על עלילות הנשיא טראמפ באפגניסטאן ועל התרסקות הקמפיין של קמאלה האריס (שפרשה מהמרוץ בינתיים), ואז ננסה להבין מה ההיסטוריה האמריקאית מלמדת אותנו על הרגע הנוכחי, בעזרת ד״ר יעל שטרנהל, מרצה להיסטוריה ולימודים אמריקאיים באוניברסיטת תל אביב.

נשאל האם טראמפ באמת כזה נשיא חסר תקדים, נדבר על היחס המשתנה למהגרים באמריקה ועל השורשים העמוקים של הניסיונות לדכא הצבעה בדרום, על הסיכוי שאריזונה וטקסס יהפכו למדינות 'כחולות', וגם על הדמוקרטים שעדיין לא הצליחו לגבש קו אחיד לקראת הבחירות. 

הצטרפו לקהילת המדריך לטראמפיסט