יבואן מטבחי היוקרה רן פרסברג צפוי להשתלט על חברת הקנאביס קאנומד בהשקעה של 20-10 מיליון שקל

החברה בעלת הפעילות הבוסרית צפויה לגייס כספים מקבוצת משקיעים נוספת • פרסברג יעמיד לקאנומד הלוואה בהיקף 500 אלף שקל ולקבוצה בראשותו ניתנה אופציה להשקיע עוד 10 מיליון שקל בקאנומד בתנאי העסקה הנוכחית

חברת גידול הקנאביס קאנומד , שכבר הודיעה השנה על ביטולן של שתי השקעות הון מתוכננות בה, מתקרבת לסגירתו של גיוס הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ממספר גורמים. קבוצת המשקיעים העיקרית בגיוס היא בראשות רן פרסברג (בעלים ומנכ"ל של קבוצת בולטהאופ ישראל, המייבאת מטבחי יוקרה ומותגי מוצרי חשמל שונים, ויזם נדל"ן למגורים).

קבוצה זו תשקיע בשלב ראשון 10 מיליון שקל כנגד 23% ממניות קאנומד (במחיר של 0.7 שקל למניה, דיסקאונט של כ-23% על מחיר השוק הנוכחי). בד בבד, צפויה קבוצת משקיעים נוספים להזרים לחברה 8.1 מיליון שקל באותם תנאים, כנגד הקצאה של 17.9% מהמניות. 

בנוסף, דיווחה קאנומד כי אחת מקבוצות המשקיעים הנוספות הציעה להגדיל את השקעתה ב-7 מיליון שקל, מהם 1 מיליון במזומן והיתר בניירות ערך סחירים. בעבר מסרו גורמים בשוק כי עדי צים, בעלי חברת המימון החוץ בנקאי אס.אר אקורד , הנסחרת בשווי של 745 מיליון שקל, מעוניין להשקיע בחברה, וייתכן כי הוא הגורם העומד מאחורי הצעת השקעה זו, אך קאנומד וצים לא אישרו זאת.  

עם השקעתה בקאנומד תקבל קבוצת פרסברג אופציות בכמות השווה למחצית מכמות המניות המוקצות, למימוש במשך תקופה של שנתיים, תמורת שקל אחד למניה (פרמיה של 10% על המחיר היום). בד בבד, יעמיד פרסברג לקאנומד הלוואה בהיקף 500 אלף שקל בריבית של 4%. בנוסף, ניתנה לקבוצת פרסברג אופציה להשקיע עוד 10 מיליון שקל בקאנומד באותם תנאים, שתהיה תקפה למשך 21 ימים מחתימת ההסכם (כלומר כשבועיים מהיום). לאחר ההשקעה ימונה פרסברג ליו"ר קאנומד, ונציגו במגעים, אייל רוזנטל, ימונה למנכ"ל. רוזנטל צפוי לקבל מקאנומד תשלום של 300 אלף דולר בעבור תיווך בעסקה. 

מבחינת תנאי שכרו בחברה, רוזנטל יהיה זכאי לתשלום חודשי עבור תפקידו בהיקף של 50 אלף שקל ותגמול הוני של אופציות בהטבה המוערכת בכ-600 אלף שקל. פרסברג ישתכר 20 אלף שקל עבור תפקיד היו"ר בהיקף של שליש משרה, עם תגמול הוני המוערך ב-358 אלף שקל בשנה. כמו ההטבה לרוזנטל, גם זו נמצאת כיום מחוץ לכסף.

שתי עסקאות השקעה פוטנציאליות התפוצצו

בעלת המניות הגדולה בקאנומד כיום היא רויטל גרבר אקב (30%), הנשואה ליוסי אקב, שהיה בעלי השלד פרוטאולוג'יקס שמיזג לתוכו אשתקד את פעילות קאנומד (פלטפורמת השקעות בתחום הקנאביס) והעביר את המניות לאשתו. זאת בין היתר משום שחקירת עבר נגדו בגין העלמת מס הייתה עלולה לסכן את בעלותו בחברת הקנאביס, כאשר בתום התהליך הוחלט לא להגיש נגדו כתב אישום. קאנומד נסחרת כיום בשווי של 25 מיליון שקל, כאשר מנייתה ירדה כ-4% בשבוע האחרון במקביל לפרסום מתווה ההשקעה. תנאי עסקאות ההשקעה בחברה כוללים גם המרה של הלוואת בעלים של 3 מיליון שקל שניתנה לחברה בעבר על ידי אקב למניות החברה, בתנאים דומים לאלו של קבוצת פרסברג.

קאנומד ידעה עליות ומורדות בחודשים האחרונים, כאשר שתי עסקאות השקעה פוטנציאליות בחברה התפוצצו: תחילה השקעה מצד מייסד רשת המרכולים AM:PM רן בלינקיס, שרצה להשקיע 18 מיליון שקל בחברה; בהמשך נחתמה עסקה עם צחי נחמיאס, בעלי חברת הנדל"ן המניב מגה אור, שהתכוון להשקיע 25 מיליון שקל בחברה. ההסכם עם נחמיאס נחתם ביוני ובאוגוסט בוטל, תוך שנחמיאס מאיים לדרוש את פירוק החברה אם לא תוחזר לו הלוואה שניתנה כחלק מהתגבשות ההסכם.

בנוסף לקשיים בגיוס משקיע, קאנומד גם סבלה משריפה שפרצה באוקטובר במתקן הגידול שלה בחוות משואה שבבקעת הירדן, הנכס המרכזי של החברה - ודחתה את פעילותה ברבעון, על פי הערכתה. בכל זאת התקדמה החברה בעסקיה והיא כבר בשלב ה-ולידציה ("שלב 180 השתילים") לקראת פעילות מסחרית בתחום גידול הקנאביס. השתילים נשתלו בספטמבר, וקאנומד העריכה בעבר (אחרי השריפה) כי תגיע לפעילות מסחרית בתחילת 2020.

ביוני חתמה קאנומד על הסכם גידול עבור חברת הקנאביס הפרטית טבע אדיר. במסגרת ההסכם טבע אדיר תנחה את קאנומד מקצועית, ואחר כך תרכוש ממנה את מלוא התוצרת באופן בלעדי עד סוף 2021, במחיר של 4-4.15 שקל לגרם. קאנומד מסרה כי היקף ההכנסות השנתי הצפוי לחברה במסגרת ההסכם הינו בטווח שבין 12-15 מיליון שקל לשנה. טבע אדיר תספק גם את הייחורים המאושרים על ידי היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות).