ישראייר מחזקת את הנוכחות בנמל חיפה: תפעיל טיסות ישירות ללרנקה

הטיסות, שיחלו לפעול מה-23 בדצמבר, יפעלו בתדירות של 4 פעמים בשבוע • המחיר למזמינים באתר ישראייר מתחיל ב-84 דולר הלוך ושוב

לרנקה, קפריסין / צילום: שאטרסטוק
לרנקה, קפריסין / צילום: שאטרסטוק

ישראייר מעלה הילוך בפעילות מנמל התעופה חיפה. אל טיסות הפנים שהיא מפעילה לאילת מחיפה, היא מצרפת כעת החברה קו בינלאומי - טיסות ישיר מחיפה ללרנקה. הטיסות, שיחלו לפעול כבר החודש (23 לדצמבר), יפעלו בתדירות של 4 פעמים בשבוע (בימי שני, שלישי, רביעי ושישי). הטיסה שממריאה מחיפה בשעות הבוקר אורכת כ-50 דקות.

הטיסות מופעלות במטוסי ATR עם קיבולת של כ-70 נוסעים. המחיר למזמינים באתר ישראייר מתחיל ב-84 דולר הלוך ושוב (תוספת למזוודה של עד 23 ק"ג היא כ-30 דולר). המחיר לחבילה הכוללת בית מלון מתחיל ב-250 דולר.

מה הנוסעים צריכים לקחת בחשבון? שדה התעופה בחיפה הוא קטן משמעותית מנתב"ג (ואפילו משדב דב). החניה בו היא חינמית והליך טרום הטיסה הוא מהיר ומצריך הגעה של כשעה בלבד לפני הטיסה. ישראייר תמשיך להפעיל במקביל טיסות ישירות ללרנקה גם בנתב"ג, ולפי מנכ"ל החברה אורי סירקיס, המחירים בחיפה לא יהיו זולים בהכרח מנתב"ג כשהוא מזכיר כי התמחור משתנה עונתית ונקודתית. עוד הוא מציין כי בלו"ז הקיץ, כלומר לקראת פסח, תוסיף ישראייר טיסות מחיפה לפאפוס ולרודוס. לדברי סירקיס המטוסים שמשמשים בקווים משקפים את הביקוש שירד בטיסות לאילת כאשר לפני כשנה שילבה ישראייר מטוס ATR בצי שלה.

ישראייר כבר השכילה לנצל את שדה התעופה בחיפה כשדה עירוני, שהחליף את שדה דב שנסגר ב-1 ביולי 2019. סגירת שדה דב הובילה לירידה של יותר מ-30% בביקוש לטיסות הפנים לאילת מאז שהן הועתקו לקו נתב"ג-רמון. עם זאת, הירידה הזו לא פגעה בבתי המלון משום שמספר הנופשים באילת, הן בקיץ והן במהלך חגי תשרי לא ירד ביחס לשנה קודמת, מכאן שישראלים רבים בוחרים בפתרון תחבורתי אחר - בעיקר כלי רכב פרטיים.

כיום מפעילה ישראייר כ-25% מכלל הטיסות שלה לאילת מנמל התעופה של חיפה. לפי סירקיס עלות התפעול עבור החברה להפעלת טיסות הפנים מחיפה דומה לזו של נתב"ג - האגרות אמנם זולות יותר, אולם הבאת הצוותים כרוכה בעלות יקרה יותר "לכן עלות סבב היא דומה". בנוגע לפעילות הבינלאומית הוא מציין כי הפעלת טיסות מחיפה, תפעולית כרוכה בעלויות נמוכות יותר עבור ישראייר.