דעה: הקורקינטים חייבים לרדת גם מהכביש וגם מהמדרכות

מניין הפצועים בתאונות קורקינטים או אופניים חשמליים שמציג "גלובס" בשבועות האחרונים חושף תמונה מפחידה ומזעזעת • מדי יום מגיעים לבית החולים איכילוב עשרות נפגעים • בהם הולכי רגל תמימים, ילדים וקשישים • שירי דובר מבקשת שנשים לב ונשים לזה סוף

מניין הפצועים בתאונות קורקינטים או אופניים חשמליים שמציג "גלובס" בשבועות האחרונים, מציב מראה מפחידה ומזעזעת, שמבהירה כמה הכלי הזה מסוכן. במהלך השבועיים האחרונים הגיעו לא פחות מ-160 נפגעי קורקינט ואופניים לבית החולים איכילוב בתל אביב. מתוכם 17 הולכי רגל תמימים. ואלה עוד נתונים חלקיים בלבד: הם לא כוללים בתי חולים אחרים, לא מוקדים רפואיים, לא קופות חולים וגם לא את מי שרק כמעט ונפגע. וכאלה יש כל הזמן.

מספיק לעמוד בפינת רחוב תל אביבי כמה דקות ספורות כדי להבין שמדובר בשגרה מבעיתה: התעלמות מוחלטת מרמזור אדום, הסתפקות במבט חטוף שמאלה וימינה, נסיעה על מעבר החצייה בזמן שהמכוניות עוצרות על פי חוק ומעניקות זכות קדימה, וכמובן דהירה על המדרכות - לעיתים תוך הרכבת נוסע נוסף וללא קסדה - תוך הנחה שהפוסעים בדרך, בהם פעוטות וזקנים, ממילא ימהרו לפנות את הדרך. אין יום שבו אני לא רואה לפחות 5 מקרים כאלה. הליכה פשוטה ברחובות תל אביב הפכה לאירוע מאתגר ואפילו מפחיד. וכולם קורבנות פוטנציאלים של הכאוס הזה  -  הולכי רגל תמימים, נהגי מכוניות ואופנועים שמצייתים לחוק, וכמובן - גם רוכבי הקורקינטים בעצמם. 

אז נכון שהממונעים הקלים למיניהם, הם ירוקים וחסכנים ונכון שהם פותרים בעיות של תחבורה ציבורית לא יעילה ופקקים, אבל כל עוד אין עבורם תשתיות ודרכים ייעודיות, וכל עוד דרכי הרישוי והאכיפה לא מוסדרות ומספיקות - הם חייבים לרדת מהמדרכות וגם מהכביש.