מבקר המדינה: "התנהלות אגפי האוצר הייתה בסך-הכול במסגרת החוק"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף היום בדיון בוועדת הכספים של הכנסת והשיב לביקורת על הימשכות ההליכים במסגרת דוח הביקורת לעניין תקציב המדינה בשנת 2018 • עוד הוסיף כי "זה נושא משמעותי, וצריך לקחת אותו ברצינות המתאימה"

מתניהו אנגלמן / צילום: כדיה לוי
מתניהו אנגלמן / צילום: כדיה לוי

דוח מבקר המדינה על הגירעון התקציבי יוגש בסוף החודש ויצביע על ליקויים, אם כי "התנהלות אגפי האוצר הייתה בסך-הכול במסגרת החוק" - כך אמר היום (ב') מבקר המדינה מתניהו אנגלמן.

אנגלמן השתתף היום בדיון בוועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני לעניין תקציב משרד מבקר המדינה, והשיב לביקורת מצד ח"כ מיקי לוי, על הימשכות ההליכים במסגרת דוח הביקורת לעניין תקציב המדינה בשנת 2018, ואופן הצגת הגרעון בתקציב המדינה בסוף שנה זו.

אנגלמן אמר בתגובה כי "על כל הדוחות מתקיימת עבודה, גם דוחות שעברו מהמבקר הקודם. הדוח המדובר עתיד להיות מוגש אחרי שהושלמה עליו העבודה בסוף דצמבר". אנגלמן הוסיף כי "במסגרת הדוח הייתה התלבטות לגבי סוגיות מסוימות. הצוות אמר כך, ייעוץ משפטי אמר אחרת, ואני הכרעתי בחלק מהסוגיות. עלה שההתנהלות של האגפים במשרד האוצר הייתה במסגרת החוק בסך-הכול. היו ליקויים, והם יצוינו, זה נושא משמעותי, וצריך לקחת אותו ברצינות המתאימה".

מדובר בביקורת שהחלה על רקע תלונות על שינויים חשבונאיים שנעשו בנתוני גירעון 2018. טיוטת דוח הביקורת הופצה למבוקרים עוד בטרם כניסתו של אנגלמן לתפקידו ב-4 ביולי. זמן קצר לאחר כניסתו החליט אנגלמן לעכב את פרסום הדוח. בעקבות טיוטת הדוח ביקשו מנכ"ל האוצר שי באב"ד, החשב הכללי רוני חזקיהו ומנהל רשות המסים ערן יעקב להיפגש עם אנגלמן ולהציג בפניו את טענותיהם בנוגע לממצאים. שר האוצר משה כחלון שכר את שירותיו של עו"ד אלון גלרט על מנת לייצג אותו בנושא מול המבקר.