נעילה מעורבת בת"א: מניית אגוד זינקה בכ-8% לאחר העדכון של רשות התחרות

ת"א 35 ננעל ללא שינוי, ת"א 125 עלה ב-0.06%, ות"א 90 - ב-0.3% • רשות התחרות הודיעה כי לא תערער על החלטת ביה"ד לתחרות לאשר את מיזוג מזרחי טפחות ואגוד • ביג רוכשת מרכזים לוגיסטיים בסרביה • פריון טיפסה עקב דיווח על הסכם שת"פ חדש

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ג') במגמה מעורבת: מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי, מדד ת"א 125 רשם עלייה קלה של 0.06%, ומדד ת"א 90 עלה ב-0.3%.

15:00

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל במגמה שלילית. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם.

במבט קדימה המשקיעים ממתינים להתפתחויות נוספות במסגרת ההסכם אותו מנסות לגבש ארה"ב וסין, במטרה לסיים את מלחמת הסחר הנמשכת כבר זמן ממושך בין שני הצדדים.

ברמת המאקרו ממתינים להודעות הריבית של חלק מהבנקים המרכזיים בעולם, בראשות הפד האמריקאי, הצפויות בהמשך השבוע, ואשר יוכלו לסייע להבנת כיוון הכלכלה הגלובלית בהמשך.

בצד השלילי במדד ת"א 35, המניות הדואליות של איי.אפ.אפ  ולייבפרסון  נחלשות בכ-3%, ומניות קבוצת דלק  ומזרחי טפחות  נחלשות בכ-2%.

בין העולות במדד המוביל, מניות שופרסל  ובזק  מטפסות בכ-1%-1.5%.

עוד במסחר, מניית אפי נכסים  מוסיפה לערכה כ-3% במחזור מסחר ער, והשלימה קפיצה של כ-20% תוך פחות משבוע, שנרשמה על רקע גיוס הון מוצלח שביצעה. עוד מי שהתחזקה

מניית בנק אגוד  קופצת בכ-5%, על רקע הודעת רשות התחרות כי לא תערער על אישור מיזוג הבנק למזרחי טפחות, שמנייתו נחלשת בכ-1.5%-2%.

מדד הטכנולוגיה בולט בצד השלילי, עם ירידה של כ-1%

אבילטי הגיעה להסדר, יחד עם חברה בת בבעלותה המלאה, אביליטי תעשיות מחשב ותוכנה, עם הרשות לניירות ערך בארה"ב  (SEC) ליישוב תביעת אכיפה נגד החברה ונגד ACSI, עליה דווח בעבר. ההסדר כפוף לאישור בית המשפט המחוזי של ארצות הברית בניו יורק. על פי תנאי ההסדר, אביליטי הסכימה למתן פסק דין על בסיס "אי הודאה ואי הכחשה". פסק הדין המצריך את אישור בית המשפט, הנו חלק אחד מהסדר בשני חלקים, אשר על פיו סכומי הקנסות, אם יחולו, ייקבעו במועד עתידי על ידי בית המשפט, לפי בקשה שתגיש הרשות לניירות ערך. 

מנייתה של צירון  מזנקת ב-22% על רקע הודעתה על מיזוג עם חברה המספקת שירותים לסוחרים באמזון.

ביג  רוכשת מרכזים לוגיסטיים בסרביה ומנהלת מו"מ לרכישת הקניון שבנתה אביב ארלון  במדינה.

פריון נטוורק  מטפסת בעקבות דיווח על שת"פ בתחום הפרסום הדיגיטלי.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום יציבות. אג"ח חברת אול-יר נחלשות עד כ-1%, ובכך תיקנו חלק מהעליות החדות שרשמו מוקדם יותר השבוע, אחרי שהחברה דיווחה כי היא "בוחנת מכירת נכסים המשועבדים לאג"ח ג' ו-ה'". ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

בהראל ביטוח ופיננסים העריכו, כי הנתונים החזקים שפורסמו בסוף השבוע האחרון בנוגע לשוק התעסוקה האמריקאי "מצננים את אלה החוששים מהאטה משמעותית בארה"ב ותומכים להערכתנו בכך שהבנק המרכזי ישאיר את הריבית ללא שינוי, ובתחזיותיו המעודכנות יטען לצמיחה של כ-2% בשנה הבאה לצד יציבות בריבית".

עוד העריכו שם כי הנתונים שהתפרסמו, "מחזקים את הערכתנו שהחולשה שראינו השנה בצמיחה לא תחריף בשנה הבאה", ומעריכים כי מלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לבין סין "לא תחריף".

לגבי הצפוי בגוש האירו, בהראל מעריכים כי הבנק המרכזי האירופי יותיר ביום חמישי הקרוב את מדיניותו ללא שינוי, וכי עיקר העניין "יהיה על מסיבת העיתונאים הראשונה של הנגידה החדשה כריסטין לגארד לאחר הודעת הריבית, כאשר המשקיעים ינסו לברר האם היא תאותת על התמדה בקו היוני מאוד של הנגיד הקודם".

לגבי הזירה המקומית, כלכלני בנק לאומי ציינו בסקירתם השבועית כי "מרבית האינדיקטורים מצביעים על קצב התרחבות איטי יותר של הצריכה הפרטית (ללא קניות של ישראלים בחו"ל ורכישות אונליין) בעת הנוכחית לעומת תקופות קודמות, כפי שעולה גם מבחינה של נתוני החשבונאות הלאומית".

13:40

ירידות בתל אביב בצל הסנטימנט השלילי בשוקי העולם וזאת בהיעדר עדכונים לגבי שיחות הסחר בעוד הדד-ליין לכניסתם לתוקף של מכסים נוספים על סין מתקרב. מדד ת"א 35 מאבד 0.6%, כך גם מדד ת"א 90 ומדד הבנקים.

צירון  מזנקת בכ-14% על רקע הדיווח על מיזוג עם חברה המספקת שירותים לסוחרים באמזון.

אביב ארלון  מזנקת ב-8% על רקע הדיווח על מימוש נכס בסרביה תמורת כ-25 מיליון אירו.

11:05

המדדים בבורסה בתל אביב עברו לירידות של עד 0.5%, בהיעדר עדכונים חיוביים מכיוון זירת מתיחות הסחר שבין סין לארה"ב, בעוד שהדד-ליין שנקבע להעלאת מכסים מצד ארה"ב על מוצרים סיניים הולך ומתקרב.

מדד ת"א 35 מאבד 0.44%, מדד ת"א 90 מאבד 0.5%, ומדד הבנקים יורד ב-0.67%.

מניית בנק אגוד  מזנקת ב-8% על רקע המיזוג הצפוי עם בנק מזרחי טפחות, לאחר שרשות התחרות הודיעה הבוקר כי לא תערער על ההחלטה שסוללת את הדרך למיזוג הבנקים.

אביב ארלון  דיווחה על משא ומתן למכירת מלוא ההחזקות בחברה סרבית שבבעלותה מרכז מסחרי במדינה וזאת תמורת 24.95 מיליון אירו.

09:45

המסחר בבורסה נפתח הבוקר עם נטייה לירידות קלות, זאת בהמשך לנעילה השלילית אמש בוול סטריט. 

מניית אגוד  מזנקת בכ-10% ומזרחי טפחות  רושמת עליות קלות עם פתיחת המסחר, לאחר שרשות התחרות הודיעה כי לא תערער על ההחלטה של בית הדין לתחרות לאשר את מיזוג מזרחי טפחות ובנק אגוד. "היום הודיעה הממונה לצדדים למיזוג כי לאחר דיון פנימי שנערך ברשות הוחלט שלא להגיש ערעור על החלטת בית הדין לתחרות. הרשות עומדת בקשר עם הצדדים בנוגע לסוגיות שבית הדין החזיר לפתחה בהם אשראי בתחום היהלומים ונושא הלימות ההון", נכתב בהודעה מטעם הרשות.

09:20

רשות התחרות לא תערער על אישור מיזוג מזרחי טפחות-אגוד. מטעם הרשות נמסר כי "לאחר דיון פנימי שנערך ברשות הוחלט שלא להגיש ערעור על החלטת בית הדין לתחרות"

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לנעילה השלילית אמש בוול סטריט, לאחר שהמדדים שברו רצף עליות של ארבעה ימים, וזאת מבלי שדווח על עדכונים משמעותיים לגבי מתיחות הסחר למרות הדד-ליין המתקרב של הטלת המכסים בארה"ב. מדד הנאסד"ק והדאו ג'ונס איבדו כ-0.4%, מדד S&P 500 השיל 0.3% מערכו.

אתמול בתל אביב המסחר ננעל בנטייה לעליות, כך מדד ת"א 90 טיפס ב-0.5%, מדד ת"א 35 הוסיף 0.12% לערכו, ומדד הבנקים השיל 0.1%.

עיני השוק מופנות להתפתחויות נוספות במסגרת ההסכם שאותו מנסות לגבש ארה"ב וסין, במטרה לסיים את מלחמת הסחר הנמשכת כבר זמן ממושך בין שני הצדדים. ברמת המאקרו המשקיעים ממתינים להודעות הריבית של חלק מהבנקים המרכזיים בעולם, בראשות הפד האמריקאי, שיוכלו לסייע להם להבין את כיוון הכלכלה הגלובלית בהמשך.

"אנחנו נמצאים כעת בראלי של תקווה בשוקי המניות ולא של צמיחה", כך כתב אלכס אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש. "השוק שעולה על סמך תקוות לעתיד טוב יותר מתרחש בתקופות של ירידה בצמיחה ומתאפיין בביצועים עודפים של המניות הגדולות על פני המדדים של המניות הקטנות יותר".

"אנו מעריכים שבשנה הקרובה הכלכלה האמריקאית תיחלש יותר מאשר הכלכלות האחרות. לכן, המלצנו להקטין את החשיפה לשוק המניות האמריקאי על חשבון יתר השווקים. כדאי בעיקר לעשות זאת דרך הקטנת חשיפה למניות השורה השנייה בארה"ב", הוסיף.