ועד עובדי מגה מאיים לנטוש את החנויות ולסכל את המגעים למכירת הסניפים

גורמים בוועד מגה מאיימים לקרוא ל-3,200 עובדי הרשת לנטוש את החנויות אם נחום ביתן יחתום על מזכר הבנות למכירת יותר מעשרה סניפים • מהלך כזה יהיה מנוגד להבנות שהושגו מול הנהלת הקבוצה, הוועד ויו"ר ההסתדרות רק בחודש שעבר

נחום ביתן / צילום: שלומי יוסף
נחום ביתן / צילום: שלומי יוסף

ועד עובדי מגה מאיים לפוצץ את המגעים שמנהל נחום ביתן למכירת סניפי הרשת שבבעלותו. לאחר שהושגו הסכמות בין ועד עובדי הרשת לבין ההנהלה כי לא ימכרו סניפים נוספים של הרשת, ל"גלובס" נודע כי גורמים בוועד העובדים של מגה מאיימים לבצע נטישה המונית של החנויות על רקע המגעים למכירת סניפים נוספים של הרשת.

לפי גורמים בסביבת הוועד, ברגע שבו ביתן יחתום על מזכר הבנות בכל עסקה שתביא למכירה של יותר מעשרה סניפים מרשת מגה, יקבלו העובדים הוראה לנטוש את הסניפים. תחת קבוצת יינות ביתן מועסקים כיום יותר מ-3,000 עובדים של מגה המהווים למעלה משליש מעובדי הקבוצה.

בימים האחרונים מקיים ביתן מגעים עם גורמים רבים בתחום קמעונאות המזון שמטרתם מכירה של סניפים בניסיון להתמודד עם קשיי התזרים אליהם נקלעה הקבוצה שבבעלותו, כפי שנחשף ב"גלובס". בקרב נציגות הוועד עוקבים בימים האחרונים בדאגה רבה אחרי המהלכים השונים שמבצע ביתן ומעוניינים לחסום מכירה אפשרית של רשת מגה ב"חלקים". מהלך כזה יהיה מנוגד להבנות שהושגו מול הנהלת הקבוצה, הוועד ויו"ר ההסתדרות רק בחודש שעבר.

בימים האחרונים דיווחו הרשתות שכבר חתמו על עסקאות לרכישת סניפים מידי נחום ביתן על מצבן העדכני. בויקטורי שבהובלת אייל רביד הושלמה רכישה של ארבע סניפים של רשת יינות ביתן, בעוד שהשלמת העסקה למכירת הסניף החמישי שממוקם ברחובות הוארכה בשלושה חודשים. במקביל, העסקה שעליה חתם ביתן מול רשת פרשמרקט, שבשליטת שלומי ויוסי אמיר, שכללה שבעה סניפים נוספים, נדחתה עד למציאת חלופות לשני סניפים שקיימת לגביהם מחלוקת.

במקביל, נחום ביתן ואנשים מטעמו ממשיכים בניהול מגעים למכירה של יותר מ-20 סניפים לשחקניות מתחרות בענף, בהן רשת יוחננוף שהונפקה בחודש שעבר ואישרה את קיומם של המגעים בדיווח לבורסה.

בקבוצת יינות ביתן מסרו "איננו מגיבים לשמועות", ובוועד עובדי מגה סירבו להגיב לפניית "גלובס" בנושא.