טוכמאייר ורוזן רוכשים מאיסתא את חלקה בבית המלון פאבליקה בהרצליה תמורת 142 מיליון שקל

העסקה, הכוללת מכירת 66.6% מהזכויות במלון, תניב לאיסתא רווח של 38 מיליון שקל • פאבליקה הוא מלון חדש, הכולל כ-160 חדרים, ושותף בו הקבלן ראובן אלה

חברת התיירות איסתא  הודיעה הבוקר, כי חתמה על מזכר הבנות למכירת חלקה (66.6%) בבית המלון פאבליקה שבהרצליה לידי חברת הנדל"ן ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, תמורת 142 מיליון שקל. העסקה תניב לאיסתא, לפי הערכותיה, רווח (לפני מס) של 38 מיליון שקל. במסגרת ההסכם נקבע כי כ-26 מיליון שקל מסכום התמורה יועמדו על-ידי איסתא לרוכשת כהלוואת מוכר, בריבית שנתית של 2%, צמוד למדד, שתובטח בשיעבוד על המניות הנמכרות, ותיפרע בתשלום אחד לאחר ארבע שנים.

הסכם מפורט בין הצדדים מתוכנן להיחתם עד סוף השנה, והעסקה, שהשלמתה כפופה לכמה תנאים, כוללת הבטחה כי במקרה שבו יוענקו למתחם הנמכר זכויות בנייה נוספות, איסתא, שבשליטת המנכ"ל אחישי גל והתאחדות הסטודנטים, תהיה זכאית לשליש מהן. 

מלון פאבליקה, הממוקם ברחובות אבא אבן וגלגלי הפלדה שבהרצליה, הוא בית מלון חדש המוגדר בדוחותיה של איסתא כ"מלון עסקים בדרגת 4 כוכבים", וכולל כ-160 חדרים הפרוסים על שש קומות. את הקרקע לבניית המלון רכשה איסתא ב-2006 תמורת כ-5 מיליון דולר.

שותפה של איסתא במלון פאבליקה הוא איש העסקים הירושלמי ראובן אלה, הפועל בתחום הנדל"ן, וכחלק מכך בעל פעילות בענף המלונאות. בין היתר, אלה הוא שותף של חברת להב אל.אר הבורסאית בבית מלון בסמוך לשדה התעופה של פרנקפורט שבגרמניה, שאותו רכשו יחד ב-2018 תמורת כ-17 מיליון יורו.

ב-2014 חתמה איסתא על הסכם להשכרת בית המלון לידי השותף אלה, לתקופה של עשר שנים, תמורת דמי שכירות שנתיים התחלתיים של כ-8 מיליון שקל. בישראל קנדה ציינו כי דמי השכירות השנתיים כיום מהנכס מוערכים בכ-11 מיליון שקל. ב-2016 הכניס אלה כשותפה בהסכם השכירות את רשת ישרוטל, המנהלת את המלון מאז 2017, שנה במהלכה הוא נפתח בהדרגה לקהל. בדוחותיה של ישרוטל ל-2018 היא מציגה רווח של כ-200 אלף שקל בשותפות הכללית של מלון פאבליקה.

פעילה בתשעה בתי מלון בחו"ל

עיקר פעילותה של איסתא כולל פעילות כסוכנות נסיעות למגזר הנופש ולמגזר העסקי. נוסף לכך, לחברה פעילות בתחום הנדל"ן, הכוללת נדל"ן להשקעה ונדל"ן יזמי. הפעילות המלונאית של איסתא בישראל כוללת שותפות במלון "כרמים" ובמלון "נפטון" אילת, ובבתי מלון שהחברה בונה בתל אביב ובאילת. בחו"ל, במסגרת שיתוף עם קבוצת פתאל, פעילה איסתא בתשעה בתי מלון ביוון, בקפריסין ובפורטוגל (חלקם פעילים וחלקם בשלבי הקמה שונים). מניית איסתא טיפסה בכ-30% מתחילת השנה, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-900 מיליון שקל.

העדכון על מכירת מלון פאבליקה מגיע אחרי שבשבוע שעבר איסתא הודיעה על כניסה לתחום המלונאות בעיר ניו יורק בהשקעה של כ-21 מיליון דולר. השקעה זו נעשית במסגרת תחילת שיתוף פעולה בינה לבין גל סלע, יזם הפעיל בשוק זה, ורכישת מחצית מזכויותיו בבית מלון בלונג איילנד שבניו יורק, והצטרפות אליו לעסקה לרכישת בית מלון נוסף בסמוך אליו.

באשר לרוכשת בעסקת פאבליקה - עיקר פעילותה של ישראל קנדה, שבשליטת היו"ר טוכמאייר והמנכ"ל רוזן, מתרכז בהקמת פרויקטים, ייזום וניהול קבוצות רכישה, נדל"ן יזמי (השקעה בקרקעות) בישראל וברוסיה ונדל"ן מניב. בתחום המלונאות ישראל קנדה הקימה בחודש פברואר האחרון חברת מלונאות, יחד עם מנכ"ל אותה חברה, ראובן אלקס ועופר פלדמן, ובחודש ספטמבר סיכמה על השכרת והפעלת מלון "גלי כנרת" בטבריה, הכולל כ-120 חדרים, תמורת דמי שכירות שנתיים של כ-7 מיליון שקל. נוסף לכך, בפרויקט מידטאון של החברה בתל אביב, סוכם כי על כ-4,400 מ"ר משטחו המסחרי יוקם בית מלון. מניית ישראל קנדה קפצה בכ-150% מתחילת השנה, ומשקפת לחברה שווי נוכחי המתקרב ל-1.5 מיליארד שקל.