אולפני הרצליה העמידו הלוואה לחברת קודה תקשורת של רם לנדס

חברת קודה תקשורת מצויה במשבר בעקבות ניתוק ההתקשרות של תאגיד השידור עימה על רקע פרשת "מחוז ירושלים" • כפי שנחשף ב"גלובס", עוד טרם המשבר היו שיחות בהן נבחנה האפשרות שאולפני הרצליה ירכשו את קודה תקשורת

רם לנדס, בעלי קודה תקשורת / צילום: תמר מצפי, גלובס
רם לנדס, בעלי קודה תקשורת / צילום: תמר מצפי, גלובס

במקום רכישה הלוואה: אולפני הרצליה מדווחים היום (ד') כי העמידו הלוואה ומסגרת אשראי לחברת קודה תקשורת שבבעלות רם לנדס - וזאת כנגד שיעבודים וביטחונות.

ההלוואה מיועדת לפיתוח תכנים טלוויזיוניים חדשים שעתידים לעלות בשנה הקרובה בערוצי הטלוויזיה השונים ובמטרה לסייע לקודה תקשורת. 

נזכיר כי חברת קודה תקשורת מצויה במשבר בעקבות ניתוק ההתקשרות של תאגיד השידור הציבורי עימה באופן פתאומי, זאת על רקע סצנות מבוימות של מציאת נשק בבית משפחה ערבית בסדרה "מחוז ירושלים". כיום ניצבים הצדדים בפני הליך בוררות שאמור לצאת לדרך במהלך חודש פברואר.

שיתוף-הפעולה בין אולפני הרצליה לקודה תקשורת החל כבר בשנת 2005, כשקודה תקשורת שכרה מתחם באולפני הרצליה והפיקה משם את תוכנית הבוקר. מאז התקיימו שיתופי-פעולה רבים ומגוונים שכללו שימוש באמצעים ובשירותים שונים של אולפני הרצליה.

כפי שנחשף ב"גלובס", עוד טרם התפוצצה פרשת "מחוז ירושלים" התנהלו בין לנדס לאולפני הרצליה שיחות, בהן נבחנה האפשרות כי אולפני הרצליה ירכשו את קודה תקשורת. השיחות לא הבשילו לכדי עסקה, אולם אולפני הרצליה יתמכו בקודה כדי שתעבור את תקופת המשבר.

על-פי מקורבים, גורמים נוספים בתעשייה פועלים לסייע ללנדס, שנחשב איש חדשות ותוכן מוערך. כך למשל, מנכ"ל קשת אבי ניר ומנכ"ל רשת ויוסי ורשבסקי עושים מאמצים גדולים לסייע לקודה - גם בהעברת הפקות וגם בהקדמת תשלומים - אבל בסופו של דבר מדובר בשוק קטן, והיכולת של הגופים האחרים לסייע היא מוגבלת.

מאולפני הרצליה נמסר: "ההיכרות שלנו עם קודה תקשורת ועם רם לנדס היא רבת-שנים. יש לנו הערכה רבה אליהם ולתרומה הגדולה שלהם לענף הטלוויזיה. אנחנו מכירים את התנודתיות בענף, ולכן היה לנו חשוב לתמוך בהם כדי לסייע להם לחזור למסלול של צמיחה. בסופו של דבר זה רווח עבור התעשייה כולה". 

מקודה תקשורת נמסר בתגובה: "החיבור עם אולפני הרצליה הוא מהלך אסטרטגי שנועד לאפשר לקודה לגשר על הצורך במימון הפקות חדשות עליהן שוקדת החברה בימים אלה".