"אוצר וורס: החשב הכללי האחרון" - מה עומד מאחורי הסרטון המוזר שמעצבן את עובדי משרד האוצר

"מלחמות האוצר" הוא סרטון הומוריסטי פרובוקטיבי שעלה אמש ליוטיוב ועוסק בחיכוכים השונים במשרד האוצר ומעורר הדים בקרב עובדי המשרד בהווה ובעבר

"מלחמות האוצר" / צילום: מתוך יוטיוב
"מלחמות האוצר" / צילום: מתוך יוטיוב

בזמן שסביב לעולם מעריצים מתרגשים מהקרנת הבכורה הקולנועית של הפרק החותם בסאגה של מלחמת הכוכבים, מישהו במשרד האוצר החליט שזה בדיוק הפורמט שבו צריך להציג את הקרבות הפנימיים שמתחוללים במשרד.

מתוך סרטון "מלחמות האוצר" / צילום: מתוך יוטיוב
 מתוך סרטון "מלחמות האוצר" / צילום: מתוך יוטיוב

"מלחמות האוצר", סרטון הומוריסטי פרובוקטיבי שעלה אמש ליוטיוב, עוסק בחיכוכים השונים במשרד האוצר ומעורר הדים בקרב עובדי המשרד בהווה ובעבר. הוידאו, שאורכו נמתח לכמעט שמונה דקות, כולל בעיקרו התייחסויות לסצינות קלאסיות מסרטי מלחמת הכוכבים אך משלב בתוכו עוד התייחסויות לתרבות האינטרנט והממים. 

הסרטון מתחיל בטקסט רץ, בדיוק כמו בסרטי מלחמת הכוכבים והכותרת לה הוא זוכה היא "החשב הכללי האחרון", בדומה לשם הסרט הקודם בסדרה - "אחרוני הג'דיי". יוצרי הסרטון האנונימיים הדביקו דיאלוגים פיקטיביים על אחת הסצינות האיקוניות של הנבל הגדול בסדרת הסרטים, דארת' ויידר, שכוללים בדיחות פנימיות, עקיצות וסרקזם רב על המתחים בין אגף התקציבים באוצר לאגף החשב הכללי. 

בהמשך הסרטון, היוצרים פונים לתופעות תרבות אחרות שזכו גם הן לממים - סדרת העבר "מנהרת הזמן" והסרט הגרמני "הנפילה". בפארודיה על מנהרת הזמן, שני הסוכנים חוזרים בזמן כדי למנות חשב כללי למשרד האוצר אך כושלים בסופו של דבר. החלק של "הנפילה" בסרטון מציג את הסצינה האיקונית ביותר מהסרט, שאף זכתה לכינוי "היטלר מתעצבן על..." ברחבי הרשת הישראלית. בעריכה זו, הטקסט שמוצמד לסצינה מתאר את המלחמה של ראש אגף התקציבים בגירעון. סצינה זו גם מסיימת את הסרטון במשפט "יאללה לסגור הבסטה".

מתוך סרטון "מלחמות האוצר" / צילום: מתוך יוטיוב
 מתוך סרטון "מלחמות האוצר" / צילום: מתוך יוטיוב

נראה שיוצרי הסרטון רצו בעיקר להציג את התסכול בשני האגפים, במציאות שבה אין תקציב מדינה ולאוצר אין כסף לספק את צורכי המשרדים.