מי רוצח את העיזים? מאבק האקלים באיי הגלפגוס שובר שיאים

מאמצי השימור של איי הגלפגוס הציתו מאבק חריף בין תושבי האי הוותיקים ואנשי הגנת הסביבה המנסים למנוע הכחדת מינים • איך הפכו ארגוני שימור הסביבה לאויבי העם? ואיך זה קשור למאות אלפי גופות עזים שנותרו להירקב על האי? • האזינו לפודקאסט "חזית המדע" - פרק פתיחת העונה

איי הגלפגוס, אקוואדור / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
איי הגלפגוס, אקוואדור / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הם השמידו את כל העזים. לא הייתה ברירה. אם היו משאירים אפילו עז אחת בחיים, כל הפרוייקט היה יורד לטמיון. הם קראו לפרוייקט "עז יהודה", על שם יהודה איש קריות, איש סודו של ישו, שבגד בו. הטכניקה הייתה כזו- תפסו עז אחת, חיברו אליה חיישן, והיא הובילה את הציידים אל שאר העדר - או את העדר הישר אל הציידים. כך שוב ושוב, עד שאוכלוסייה של יותר ממיליון עזים נעלמה מרוב איי הגלפגוס שבאקוואדור.
מיהם האנשים הנוראים האלה שהרגו את כל העזים בגלפגוס? ומי בכל זאת מגניב מידי פעם עז אחת בחזרה לאיים, רק כדי לעצבן אותם בחזרה? ואיך כל זה קשור לפוליטיקה המיוחדת של אחד המקומות הקסומים והמיוחדים בעולם?

בפרק פתיחת העונה של הפודקאסט "חזית המדע" בהנחיית גלי וינריב נשמע על היחסים המורכבים בין האדם לטבע, על מאבק אקלים שהפך לסיפור פוליטי של ממש באיים הקסומים שבדרום אמריקה. מי הפך את ארגוני שימור הסביבה לאויבי העם? מי מוביל את המאבק? ואיך כל הסיפור הזה קשור אלינו, כאן בישראל? 

האזינו לסיפורים מפתיעים נוספים על הטבע והחיים שלנו