גורי נכנסת לשוק תחליפי הסוכר: "נחזיר את הכסף למי שלא יאהב את הטעם"

תחליף הסוכר טרוביה המבוסס על צמח הסטיביה יחל להימכר בישראל בחודש הקרוב על ידי חברת גורי • היעד של החברה: להוביל את שוק הממתיקים הטבעיים עד שנת 2023 • בחברה מוכנים להחזיר את הכסף למי שלא יאהב את הטעם ומבטיחים שמדובר באחוזים זניחים

מותג תחליפי הסוכר האמריקאי טרוביה עושה עלייה לישראל. ערב רפורמת סימון המזון המזיק של משרד הבריאות, חברת הייבוא וההפצה גורי בהובלת עודד גורי נכנסת לתחום תחליפי הסוכר: החל מהחודש הקרוב תייבא לישראל את המותג טרוביה המבוסס על צמח הסטיביה ונחשב למוצר פרימיום, וגם מתומחר בהתאם. כיום המותג בחמש מדינות - איטליה, ספרד, ארה"ב, בריטניה, קנדה - ונמצא בהליך של חדירה לשווקים נוספים, כשהמדינה השישית היא כאמור ישראל. בחברת היבוא גורי הציבו לעצמם מטרה להוביל את שוק הממתיקים הטבעיים בתוך שלוש שנים. במהלך ההשקה יושקעו כ-5 מיליון שקל.

בחברה מייעדים את המוצר החדש הן לשוק הקמעונאי, הן לתעשייה באמצעות שילובו ברטבים ומזונות אחרים והן לשוק ההסעדה ובתי הקפה. החברה מציעה כגימיק בעולם כמו גם בישראל אפשרות להחזר כספי לצרכנים שלא יאהבו את הטעם, ומבטיחים שמדובר באחוזים זניחים.

מותג טרוביה התחיל את דרכו בשוק האמריקאי ב-2009, והוא המותג הקמעונאי היחיד שמייצרת חברת ענקית חומרי הגלם לתעשיית המזון קרגיל (Cargil) והוא מונה כיום כ-16 מוצרים שונים, ביניהם גם תערובות סוכר וממתיקים לאפייה ולבישול. קרגיל נחשב לתאגיד הפרטי הגדול ביותר בשוק האמריקאי במונחי מחזור מכירות, והיא פועלת בכ-70 מדינות בתחומים מזון, חקלאות, תזונה וניהול סיכונים. היקף המכירות של קרגיל מסתכם בכ-114 מיליארד דולר מתוכם טרוביה מהווה כ-120 מיליון דולר. לפני כשנה וחצי התחיל המותג החל להימכר גם באמזון, ולדברי החברה היקף המכירות שלה בפלטפורמת המסחר המקוון כבר מגיע להיקף של מיליוני דולרים.

עד כמה משמעותי פוטנציאל המכירות לממתיק החדש בחדירה לישראל? קטגוריית הממתיקים בישראל נאמדת ב-45 מיליון שקל, נכון ל-2018. כיום ממתיקים מבוססי סטיביה מהווים רק 25% מנתח השוק בישראל לעומת 51% בשוק האמריקאי. השחקנים הבולטים בקטגוריה הם הרמזית, מרמולייט, סוכרזית ומתוק וקל לצד המותג הפרטי, כשבישראל עדיין שולטים הממתיקים המלאכותיים כשסוכרלוז מהווה 39% וסכרין 35% מהמכירות בקטגוריה זאת אל מול שוק הסוכר בישראל מהווה כ-150 מיליון שקל בשנה.

חברת גורי בהובלת עודד גורי מהווה 0.9% ממכירות מוצרי הצריכה בישראל, והיקף מכירותיה לשוק הקמעונאי נאמד בכ-400 מיליון שקל ב-2019.