סערת דוח הגירעון: שי באב"ד ייפגש השבוע עם היועמ"ש

ל"גלובס" נודע כי במהלך השבוע צפויה להתקיים פגישה לא שגרתית אצל מנדלבליט בהשתתפות מנכ"ל האוצר שי באב"ד • באב"ד יגיע לדיון בסוגיית הקשורות ליחסים העכורים במשרד האוצר ולדוח מבקר המדינה על הגירעון

שי באב"ד/ תצלום: ליאור מזרחי
שי באב"ד/ תצלום: ליאור מזרחי

סערת דוח המבקר המרוכך לא נרגעת. ל"גלובס" נודע כי במהלך השבוע צפויה להתקיים פגישה לא שגרתית אצל היועץ המשפטי לממשלה בהשתתפות מנכ"ל האוצר שי באב"ד. באב"ד, שביקש את הפגישה, יגיע למנדלבליט לדיון בסוגיית הקשורות ליחסים העכורים במשרד האוצר ולדוח מבקר המדינה על הגירעון.

ברקע, כפי שנחשף ב"גלובס", החלטתו של המבקר לרכך את הדוח הצפוי בנושא הגירעון והחשש שלדעת הבכירים באוצר, אגף התקציבים עומד מאחורי הדלפה של חלקים ממנו לתקשורת. צמרת האוצר תבקש לבחון אפשרות לפתוח בבדיקה סביב סוגיית ההדלפות מכיוון שדוחות מבקר אסורים בפרסום מוקדם על פי חוק. עוד על הפרק, ליבון דרכי פעולה שיאפשרו את פעילותו התקינה של משרד האוצר בזמן ממשלת מעבר ובשעה שקיים קרע וחוסר אמון בין החלקים השונים במשרד. נזכיר כי חוסר האמון כה גדול שזה חודשים גם לא מתקיימות ישיבות הנהלת האוצר.
מה שהחריף את המצב הקשה ממילא היא החלטה של מבקר המדינה להוציא מהדוח המתוכנן חלקים העוסקים ביחסי הע

בודה העכורים בין הבכירים באוצר. הדוח בדק את התנהלות האוצר בנושאים שונים הקשורים לפרסומי נתוני גירעון התקציבי ב-2018 ותחזית הגירעון ל-2019.

לפני כשבועיים נחשף ב"גלובס" כי הדוח רוכך בצורה משמעותית, וכי קיימים הבדלים דרמטיים בין הדוח במתכונתו הנוכחית לטיוטה שהופצה בחודש יוני האחרון. בין היתר הוצאו מהדוח פרקים שלמים ומספר עמודי הדוח קוצץ.

הדוח לא מעורר סערה רק בצמרת האוצר אלא גם בצמרת משרד המבקר. בכירים במשרד המבקר סיפרו כי הדוח נכתב ברוח הנחיות המבקר, שאף השתתף אישית בהכרעות, מה שגורם לחלק מהמעורבים תחושת חוסר נוחות עד כדי אי יכולת לחתום עליו.