מנדלבליט מציע את ליאת בן ארי כמועמדת להחליף את שי ניצן

לאור חוסר ההסכמה בין היועץ המשפטי והשר, מנדלבליט שלח הערב מכתב לשר אוחנה, בו הציע לו לשקול את מועמדותן של המשנות לפרקליט המדינה, נורית ליטמן וליאת בן ארי, שהייתה התובעת בתיקי נתניהו • אוחנה אמר בעבר על בן ארי ש"בנופש חפצה" ושהיא "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות"

עו"ד ליאת בן ארי / צילום: שלומי יוסף
עו"ד ליאת בן ארי / צילום: שלומי יוסף

היועץ המשפטי לממשלה,  אביחי מנדלבליט, שלח הערב מכתב לשר אמיר אוחנה, בו הציע לו לשקול את מועמדותן של המשנות לפרקליט המדינה, נורית ליטמן וליאת בן ארי שווקי, לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. זאת, בנוסף לשמות שהציע היועמ"ש לשר עוד קודם לכן.

היועץ מנדלבליט מעדיין עומד  בדעתו כי המועמד המתאים ביותר בעיניו לתפקיד הוא המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), שלמה למברגר, אך לאור הנסיבות שנוצרו וכדי למנוע מצב שבו מינוי ממלא המקום הופך מושא למחלוקת ולעימות בינו לבין השר, הוא הציע לשר בעל-פה לשקול גם את מועמדותם של אורית קוטב וציון אילוז, וכעת הוא מציע  גם את מועמדותן של המשנות לפרקליט המדינה ליטמן ובן ארי שווקי.

"כל חמשת המועמדים המוזכרים לעיל יכולים לעמדתי לשמש בתפקיד מ"מ פרקליט המדינה ולתרום לשמירת שלטון החוק וביצורו, להגנה על האינטרס הציבורי, על זכויות האדם ועל המינהל התקין. מינוי אחד ממועמדים אלה, אשר ייעשה בהסכמה בין שר המשפטים לבין היועמ"ש, יחזק את אמון הציבור בעצמאות פרקליטות המדינה והעומד בראשה, ובאי-תלותם בגורמים הפוליטיים", כותב ד"ר מנדלבליט במכתבו.

ראוי לזכור שעל ליאת בן ארי אמר השר אוחנה את הדברים הבאים: 
"בעוד שרוב הפרקליטים מקיימים שימוע בלב פתוח ובנפש חפצה כפי שמחייב הדין, הפרקליטות שבתוך הפרקליטות נמצאת בחופשה במהלך השימוע ועל פי הדלפות - שוב הדלפות - כבר גיבשה דעתה בטרם קראה והשיבה לחומרים הרבים, ואין זה משנה כלל מה היו הטיעונים שנשמעו במהלך השימוע.

איך אמר אחד מעמיתיכם: בנפש חפצה? בנופש חפצה.

בעוד שרוב הפרקליטים אם היו חלילה נחשדים במתן תצהיר כוזב לבית משפט היו נקראים לבירור ואולי אף מושעים עד לבירור הטענה, בפרקליטות שבתוך הפרקליטות קיימת חסינות מלאה, השתקה מוחלטת ודממת אלחוט".