פרשת הטרדת שלמה פילבר: העליון קיבל חלקית את ערעור יועצי רה"מ ומחזיר את הדיון לשלום

זאת לצורך חקירת פרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר • בהחלטתו קבע בית המשפט העליון כי בית משפט השלום יקיים דיון נוסף בבקשה במעמד הצדדים, וכן בנוכחות בעלי התפקידים במשטרה אשר לקחו חלק בהחלטה לבצע את החיפוש המוקדם ובהחלטה להגיש את הבקשות למתן צווי החיפוש במכשירי הטלפון הניידים של אוריך וגולן

משטרת ישראל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
משטרת ישראל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בית המשפט העליון קיבל חלקית את בקשת רשות הערעור של יועצי ראש הממשלה עופר גולן ויונתן אוריך.

בהחלטתו קבע בית המשפט העליון כי בית משפט השלום יקיים דיון נוסף בבקשה במעמד הצדדים, וכן בנוכחות בעלי התפקידים במשטרה אשר לקחו חלק בהחלטה לבצע את החיפוש המוקדם ובהחלטה להגיש את הבקשות למתן צווי החיפוש במכשירי הטלפון הניידים של המבקשים.

"אם בית משפט השלום יקבע כי הבקשות לצווי החיפוש אינן מבוססות על החיפושים המוקדמים שבוצעו במכשירי הטלפון הניידים של המבקשים, החלטתו המקורית תיוותר על כנה. לעומת זאת, ככל שיתברר כי המידע שהתגלה בחיפושים המוקדמים והלא חוקיים עמד בבסיס הבקשות למתן צווי החיפוש, יש לדחותן".

בתאריך 19 בנובמבר בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את הערר שהגישו יועצי ראש הממשלה עופר גולן  ויונתן אוריך, וקבע כי המשטרה תורשה לבצע חיפוש בטלפונים הסלולריים שלהם לצורך חקירת פרשת הטרדת עד המדינה בתיק 4000  שלמה פילבר.

לאחר החלטת בית המשפט המחוזי לפני כחודש מסרו יועצי ראש הממשלה עופר גולן ויונתן אוריך: "בית המשפט המחוזי חיזק את החלטתו של בית משפט השלום וקבע כי המשטרה, שאמונה על שמירת החוק, דרסה אותו ברגל גסה כשהפרה במתכוון את זכויות היסוד שלנו. אבל במקום שבית המשפט ייתן למשטרה סטירה, הוא נותן לה סוכריה. אבסורד.

"התנהלות בתי המשפט מעבירה למשטרה מסר ציבורי מזעזע: צפצפו על החוק, המשיכו לרמוס את זכויות הפרט, ואל תחששו - כי בכל מקרה יבוא השופט שיציל אתכם. בית המשפט העליון חייב לשים סוף להתנהגות המערב הפרוע של המשטרה ולהבהיר לה שמדינת ישראל היא מדינת חוק שאפילו המשטרה כפופה לו".