נתניהו ניצח בפריימריז על ראשות הליכוד בפער גדול על סער

ההצבעה התקיימה אתמול ב-106 קלפיות ברחבי הארץ במזג אויר סוער במיוחד • על אף הגשמים החזקים וחופש חנוכה, שיעור ההשתתפות לא נפל מן המקובל בפריימריז פנימיים של המפלגות והגיע ל-49%

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצח אתמול (ה') בפריימריז של הליכוד בפער גדול. ספירת הקולות הסתיימה בשעת לילה מאוחרת.

נתניהו השיג 41,792 קולות, המהווים 72.5% מהמצביעים, וח"כ גדעון סער השיג 15,885 (27.5%).

ההצבעה התקיימה אתמול ב-106 קלפיות ברחבי הארץ במזג אויר סוער במיוחד. על אף הגשמים החזקים וחופש חנוכה, שיעור ההשתתפות לא נפל מן המקובל בפריימריז פנימיים של המפלגות והגיע ל-49%.

חבר הכנסת גדעון סער התקשר אתמול בלילה לראש הממשלה נתניהו וברך אותו על ניצחונו, ראש הממשלה הודה לח"כ סער ואמר לו שעכשיו כולם יעבדו יחד למען ניצחון הליכוד בבחירות לכנסת.

אולם, הדבר עשוי להיות מסובך. במהלך הקמפיין אמר סער באינספור ראיונות שנתניהו לא יהיה מסוגל להרכיב יותר ממשלה וכי הליכוד תחת הנהגתו הולך לאופוזיציה. קטעי וידאו מן הסוג הזה יכולים לשמש בסיס לתעמולת הבחירות של כחול לבן, דבר היפגע בנתניהו ובליכוד.

היום (ו') בשעות הבוקר יכנס נתניהו אירוע לתקשורת בו יכריז על ניצחונו.

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הגיב לבחירת נתניהו לראשות הליכוד: "כפי שזה נראה את הליכוד ימשיך להוביל הנאשם נתניהו שמוביל את מדינת ישראל בדרך השחיתות. התנועה של ז'בוטינסקי ובגין שדיברו על עליונות המשפט, בחרה במנהיג עם שלושה כתבי אישום שמבקש למוטט את שלטון החוק ולהשיג לעצמו חסינות אישית, במקום לעסוק במה שחשוב לאזרחי ישראל. הבחירות האלו מחייבות אותנו להציב תמונת מראה ל'מפלגת נתניהו' ולבחור באחדות, ממלכתיות ופיוס פנימי".