רגע לפני הקיצוץ: זכייה בלוטו, גרסת המיסוי הירוק

כמה לקוחות ישראלים זריזים הספיקו להצטייד בבנטלי פלאג-אין ממש לפני קיצוץ הטבת המס וחסכו כ-400 אלף שקל לרכב • שאר דגמי הפלאג-אין והחשמל היוקרתיים "חטפו" בימים האחרונים התייקרות של עשרות אחוזים

כשישה לקוחות זריזים הצליחו להקדים את הקטנת הטבות המס על רכבי פלאג-אין יוקרתיים בתחילת ינואר והזמינו בהזמנה מוקדמת את דגם הפלאג-אין החדש של רכב כביש-שטח הסופר-יוקרתי "בנטלי בנטיאגה". מחירה של הגרסה אחרי הטבת המס המלאה כ-1.3 מיליון שקל בלבד, כמעט 400 אלף שקל פחות ממחיר הבסיס של אותו רכב בגרסת הבסיס עם מנוע בנזין בלבד. כלי הרכב יסופקו בימים הקרובים. היבואנית תמשיך להציע את הרכב גם למזמינים חדשים אולם החל מהשבוע מחיר המחירון מתייקר במאות אלפים שקלים וכמעט משתווה לזה של דגם הבנזין הרגיל.

לגרסת הפלאג-אין יש מנוע V6 טורבו-בנזין שמשולב עם מנוע חשמלי וסוללה נטענת והיא מסוגלת לנוע עד כ-48 קילומטרים על חשמל בלבד ולהחזיר צריכה משוקללת של יותר מ-50 ק"מ לליטר. יש לה גם 460 כ"ס ותאוצה מאפס ל-100 קמ"ש בכ-5.5 שניות.

גם שאר פלח רכבי היוקרה פותח את השבוע עם מציאות מחירים חדשה בעקבות תקנות המס הירוק החדשות, שהטילו רף עליון על גובה ההטבות לרכבי יוקרה חשמליים ורכבי פלאג-אין. בשנתיים האחרונות דגמי הפלאג-אין הובילו את המכירות בשוק היוקרה בשל הטבות מס, שנעו בין עשרות למאות אלפי שקלים. כעת בעקבות הצבת רף הטבה עליון של כ-60 אלף שקל המחירים של חלק מהדגמים זינקו בשיעור של כמעט 30%.

יצוין כי למרות שיבואנים הצליחו לשחרר כמויות משמעותיות של רכבי פלאג-אין יוקרתיים מהמכס במחירים הישנים, רובם כבר הוזמנו מראש. כך, למשל, מחיר אאודי E-TRON החשמלי בגרסה עם טווח הנסיעה הארוך זינוק ביותר מ-25% ל-520 אלף שקל בגרסת הבסיס. הדגם, שמכר מאות יחידות בשנה שעברה, היה החשמלי הראשון שהצליח להשיג בישראל נוכחות מהותית. גם יגואר E-PACE צפוי להתייקר בשיעור דומה. ההשפעה לא פוסחת על דגמי יוקרה חשמליים שטרם הגיעו. החשמלית הספורטיבית של פורשה, "טייקאן", שבמקור אמורה הייתה להגיע לישראל עם מחיר בסיס של כ-650 אלף שקל, ומוצעת כעת במחירון עם מחיר בסיס של כ-900 אלף שקל.

עליות מחירים משמעותיות נרשמות גם בפלח דגמי הפלאג-אין היוקרתיים. ב.מ.וו העלתה את המחירים של סדרה 3 וסדרה 5 פלאג-אין בשיעור של 10-15 אלף שקל אם כי בחברה אומרים, שייתכן וההתייקרות לא תהיה סופית. גרסאות הפלאג-אין של סדרה 7 ושל רכב הפנאי X5 התייקרו השבוע בשיעור של 60-80 אלף שקל בשל עדכון המס. גם מחירי דגמי העילית של טסלה, שאמורים להגיע ארצה במהלך השנה, צפויים לטפס בעשרות אחוזים בהשוואה למחיר שלפני קביעת תקרת הטבת המס.