חג'ג' אירופה מקדמת הנפקת שותפות שתשקיע 10 מיליון אירו ברכישת ושיפוץ בניין משרדים ברומניה

מדובר בבניין משרדים בן שבע קומות בשטח של כ-7,000 מ"ר, הממוקם בבוקרשט, ושיפוצו מתוכנן להסתיים בתחילת שנת 2021 • מהלך גיוס ההון ממשקיעים פרטיים עבור הנכס דורש פרסום תשקיף, אולם מניות השותפות לא צפויות להיסחר בבורסה

צחי חג'ג' / צילום:תמר מצפי
צחי חג'ג' / צילום:תמר מצפי

בהמשך לפרסום ב"גלובס" על אודות כוונתו של צחי חג'ג' לגייס הון עבור חברת חג'ג' אירופה, עדכנה אמש (ד') החברה על קבלת אישור הדירקטוריון עבור "מתווה עקרוני של הנפקת שותפות ציבורית" שתגייס בתל אביב הון ממשקיעים פרטיים, המעוניינים להיחשף לתחום פעילותה - פרויקטים של נדל"ן ברומניה, באמצעות השקעת הון. לפי העדכון של חג'ג' אירופה בנושא, לצורך קידום גיוס ההון, שותפות מוגבלת הנמצאת בשליטתה הגישה "טיוטה ראשונה של תשקיף הנפקה של יחידות השתתפות לא סחירות ותשקיף מדף לרשות ני"ע, מכוחו יוצעו לציבור יחידות השתתפות".

עוד עדכנה חג'ג' אירופה, כי "בכפוף לקבלת כל ההיתרים הנדרשים מרשות ני"ע ולהצלחת ההנפקה מכוח התשקיף, החברה התחייבה להעביר את מלוא הזכויות בחברה המחזיקה בנכס הידוע בשם 21 Tudor Arghezi, לשותפות". מדובר בבניין משרדים בן שבע קומות בשטח של כ-7,000 מ"ר, הממוקם בבוקרשט, בירת רומניה - מוקד פעילותה של חג'ג' אירופה. על הסכם מקדים לרכישת הבניין, באמצעות חברת נכס, היא עדכנה בתחילת דצמבר.

לפי ההסכם, סכום ההשקעה בנכס, הממוקם ברחוב Tudor Arghezi, צפוי לעמוד על כ-10 מיליון אירו - כ-6.5 מיליון אירו עבור הרכישה, וכ-3.5-4 מיליון אירו נוספים עבור שיפוצו, המתוכנן להסתיים בתחילת שנת 2021. בחג'ג' אירופה ציינו כי השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, ובהם "סיום הסכמי השכירות הקיימים ופינוי כלל השוכרים ואישורים מהרשויות המקומיות ביחס לנכס", אשר כבר קיים לו היתר לשיפוץ. עוד ציינו בחג'ג' אירופה, כי "בכוונת החברה לפעול למכירת הנכס ואין מן הנמנע שתפעל להשכרתו קודם למכירתו". 

בשלב הראשון השותפות שתגייס הון תכלול את הנכס המדובר, ובהמשך תוכל להרחיב את פעילותה לפרויקטים נוספים.

בהתאם לדרישות הרגולציה, מהלך גיוס ההון של חג'ג' אירופה ממשקיעים פרטיים עבור הנכס המדובר דורש פרסום תשקיף, אולם מניות השותפות לא צפויות להיסחר בבורסה. חג'ג' אירופה צפויה לקבל תגמול מהשותפות כדמי ניהול.

חג'ג' אירופה, הנמצאת בבעלות היו"ר צחי חג'ג' ושותפו המנכ"ל שחר מחט, פועלת בתחום הנדל"ן היזמי ונדל"ן להשקעה ברומניה, בעיקר בבוקרשט. החברה נסחרת בבורסה באמצעות סדרת אג"ח בהיקף של כ-90 מיליון שקל.

צחי חג'ג' יחד עם אחיו עידו, הם בעלי השליטה בקבוצת חג'ג' נדל"ן , הפועלת בארגון קבוצות רכישה ונדל"ן יזמי בישראל, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-690 מיליון שקל, אחרי זינוק של קרוב ל-80% שרשמה מנייתה בשנה האחרונה.

המשקיעים שבו להתעניין במזרח אירופה

קרנות השקעה בנדל"ן גייסו בשוק המקומי בשנים האחרונות בדרך דומה סכום כולל של כמה מיליארדי שקלים, החלוצה מהן הייתה קרן הגשמה, אותה ייסדו אבי כץ (מייסד קופיקס) וחנן שמש. בחודשים האחרונים עלה שמה של הגשמה בעיקר בהקשרים שליליים - עם ידיעות על כך שחלק מבכיריה עוכבו לחקירה, דיווחים על פרויקטים שלה בארה"ב שנקלעו לקשיים, תביעה של מיליוני שקלים הגישו עשרות משקיעים בקרן ממנה ומבעליה וקנס מינהלי שהטילה עליה רשות ני"ע.

גיוס ההון ממשקיעים פרטיים שהחלה חג'ג' אירופה כעת לקדם, מגיע לאחר ששבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי החברה בוחנת אפשרות להנפקת מניות, וזאת אחרי שנעשו אליה פניות מצד גופים מוסדיים, הגם שבשלב הנוכחי החברה טרם החלה בצעדים קונקרטיים רשמיים לקידום הנפקת מניותיה.

צחי חג'ג', בעלים משותף בחג'ג' אירופה, מסר אז, כי "יש התעניינות ערה מצד גורמים מוסדיים ביחס להשקעה באקוויטי של חג'ג' אירופה, אולם הדבר טרם נדון בחברה ואין שום החלטה בנושא".

ההתעניינות הגוברת של משקיעים בהשקעות בשוקי הנדל"ן של מזרח אירופה נרשמת באחרונה, אחרי שלפני יותר מעשור הם נכוו קשות מהשקעות דומות.

ההתעניינות המחודשת בהשקעות מסוג זה נתמכת בחיפוש אחר תשואה אטרקטיבית, שינויים משמעותיים לטובה שנרשמו במצבם של אותם שווקים מאז שקרסו, וכן מתשואה מלהיבה של כ-70% שמציגה בשנה האחרונה מניית חברת אפי נכסים, הפועלת במדינות מזרח אירופה (ובישראל).