אלוהה: חוזה משודרג בתחנת הכוח המושבתת של אורמת בפונה, הוואי, שתחזור לפעילות עד סוף הרבעון השני

תחנת פונה הושבתה במאי 2018, אז התפרץ הר הגעש Kilauea הסמוך אליה • לדברי אורמת, היא צפויה לחזור לפעילות ולהגיע לכושר הייצור המלא בפונה עד סוף הרבעון השני של השנה

יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר

תחנת הכוח Puna של חברת אורמת   עדיין מושבתת בעקבות התפרצות הר הגעש בהוואי ב-2018, אך החברה מעדכנת היום על חוזה חדש ומשופר לתחנה זו. תחנת פונה של אורמת הושבתה במאי 2018, אז התפרץ הר הגעש Kilauea הסמוך לתחנה. החברה מצפה לחזור לפעילות ולהגיע לכושר הייצור המלא בפונה עד סוף הרבעון השני של 2020.

כעת אורמת חתמה עם חברת החשמל של הוואי על חוזה חשמל (PPA), שמאריך את תקופת ההתקשרות לשנת 2052, תוך הגדלת היקפו מ-38 מגוואט ל-46 מגוואט, במחיר אנרגיה קבוע של 70 דולר למגוואט שעה, ללא שינוי וללא תלות במחירי דלקים (החוזה הקיים כולל הצמדות שונות).

אישור מהרגולטור המקומי צפוי להתקבל ב-2020 והחוזה ייכנס לתוקף במחצית הראשונה של 2022, כשעד אז יישאר החוזה הנוכחי בתוקף. באורמת מצפים שסך ההכנסות מהחוזה החדש יהיו גבוהות ב-5%-7% מההכנסות שהתקבלו מתחנת פונה קודם לכן.

לפי הודעת החברה, בכוונתה להחליף 10 יחידות קיטור בנות 25 שנה בשתי יחידות OEC בינאריות חדשות ולשדרג חלק מיתרת הציוד. התחנה המשודרגת תנצל את אותו מקור גיאותרמי ובחברה מציינים שהציוד המודרני יפעל ביעילות טובה יותר, ויגדיל את כושר הייצור תוך קיטון משמעותי בהוצאות התפעול.

אורמת פועלת בתחום האנרגיה הגיאותרמית, ומרחיבה את פעילותה בשנים האחרונות לתחומים נוספים. החברה נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי 3.8 מיליארד דולר אחרי עלייה של כ-43% במניה ב-2019.

יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת, מסר כי "המאמצים להחזרת הקומפלקס לפעילות בעיצומם ואנו ממשיכים בעבודות על השדה הגיאותרמי. אנו מצפים כי יהיה באפשרותנו למכור חשמל עם קבלת ההיתרים הנדרשים מהרשויות המקומיות. בהתאם לחוזה החשמל החדש, אנו מצפים כי סך ההכנסות מתשלומים בגין אנרגיה ובגין capacity, כולל עבור תוספת כושר הייצור של 8 מגה-וואט, יהיו גבוהים ב-5% עד 7% מהרמות שהיו טרם ההתפרצות".