בנק דיסקונט נכנס לחוף השנהב: יממן פרויקט התפלה ב-160 מיליון אירו

המימון לבניית המתקן מצד חברת פלואנס ווטר ישראל, מגובה בערבות מדינה הניתנת על-ידי החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו

הבנקאות הישראלית מגיעה לחוף השנהב: בנק דיסקונט , בניהולו של אורי לוין, יממן פרויקט של חברת פלואנס ווטר ישראל בחוף השנהב. כך נודע ל"גלובס". מדובר בעסקה הראשונה בחוף השנהב שממומנת על-ידי בנק ישראלי ושמגובה בערבות מדינה הניתנת על ידי החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, באמצעות אשרא, שהינה חברה ממשלתית ישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ לטווחי זמן בינוניים וארוכים.

הפרויקט המדובר הינו פרויקט להקמת מתקן התפלת מים לאספקת מי שתייה לעיר Abidjan בחוף השנהב, היקפו המתוכנן עומד על 160 מיליון אירו (כ-620 מיליון שקל). בסביבת הפרויקט מסבירים כי הוא חלק מתוכנית הפיתוח הלאומית של הממשלה המקומית, הכוללת גם השקעה בתשתית ועידוד יצירת מקומות עבודה.

מבחינת דיסקונט מדובר על סימון חזק לתוכניותיו של המנכ"ל החדש לוין, שהחליף בשלהי 2019 את המנכ"לית הקודמת לילך אשר טופילסקי - להמשך צמיחה מואצת ויצירת מנועי צמיחה חדשים, כפי שעשה בבנק דיסקונט ניו יורק שאותו ניהל קודם לכן. את העסקה מובילה בבנק החטיבה העסקית, בניהולו של יובל גביש, שגם נכנס לתפקיד זה לאחרונה לאחר שנים ארוכות בצמרת הבנק, כשלצדו הובילו את העסקה נטליה הגנדורף, מנהלת אגף מוצרי אשראי מורכבים, וקורין גנור מנהלת מימון סחר חוץ. את אשרא מנהל ניסים בן אלי.

פלואנס ווטר תקים מתקן לטיפול ב-150 אלף קוב מים ליום בתקופה של כשנתיים וחצי, שייתן מענה חלקי למחסור המסתמן במי שתייה באמצעות טיהור מים בעיר הבירה של חוף השנהב. מבחינה הנדסית, הפרויקט כולל הקמת תחנת שאיבה למים, הקמת מפעל לטיהור המים, שני קווים באורך של 10 ו-15 ק"מ להולכת המים, ושני מגדלים לאגירת מים.

הסכם המימון כולל הן מימון לטווח בינוני של 5 שנים, במסגרת הלוואה מסחרית, והן לטווח ארוך (14.5 שנים) במסגרת אשראי קונים. מבחינת דיסקונט מדובר על המשך דגש על פעילות מימון סחר חוץ מורכב, לאחר שהבנק מימן בשנים האחרונות עסקאות במדינות באפריקה, דרום ומרכז אמריקה ומזרח אסיה.