בנט ושקד הכריזו על ריצה ללא חבירה לגוף אחר בציונות הדתית: "על שתי המפלגות לנהל קמפיין הוגן"

בהודעת הימין החדש נמסר: "זהו הסיכוי היחיד של גוש הימין להגיע ל-61 מנדטים ולניצחון" • המו"מ בין בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ על צירוף האיחוד הלאומי לרשימת הציונות הדתית מתקדם

איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: מפלגת ימינה
איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: מפלגת ימינה

הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד הודיע כי ירוץ עצמאית ולא יתחבר לשום גוף אחר בציונות הדתית. בהודעת הימין החדש נאמר: "הימין החדש תרוץ באופן עצמאי בבחירות הקרובות כמפלגה של הימין האידיאולוגי והליברלי. זהו הסיכוי היחיד של גוש הימין להגיע ל-61 מנדטים ולניצחון. זאת, במקביל לריצה במפלגה שנייה משותפת של השר סמוטריץ', השר פרץ, ואיתמר בן גביר.

"בבחירות האחרונות הוכח שריצה של ארבע המפלגות יחד מוריד את גוש הימין ל-55 ויביא לניצחון גוש השמאל. אנו לוקחים על עצמנו למשוך קולות מכחול לבן ומליברמן. על שתי המפלגות לנהל קמפיין הוגן על מנת להביא לניצחון גוש הימין".

בד-בבד התקדם מאוד המשא-ומתן בין בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ על צירוף האיחוד הלאומי לרשימת הציונות הדתית. הצפי הוא כי עד לכינוס ועידת הבית היהודי הערב יוכרז על הסכם בין המפלגות. לפי ההסכם, סמוטריץ יהיה שני ברשימה ואחריו איתמר בן גביר מעוצמה יהודית.

במשא-ומתן המתקיים כעת בין השר רפי פרץ יו"ר הבית היהודי לבין השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי מסתמן כי למקום הרביעי ברשימה יועלה מועמד האיחוד הלאומי אופיר סופר, ואחריו מוטי יוגב ועידית סילמן מהבית היהודי. מועמד עוצמה יהודית השני יצחק וסלראוף יורד למקום השביעי. פרץ עדיין מנסה לשכנע את חבריו להכניס לרשימה את העיתונאית שרה בק, אך יש לכך התנגדות.

בראיון בגלי צהל הפציר השר צחי הנגבי בימין החדש לחזור מהריצה העצמאית: "פסול ובלתי נסבל. יש עוד סיכוי למנוע את הטעות שעלתה לנו כבר במנדטים בשתי מערכות הבחירות הקודמות".