ועידת הבית היהודי אישרה את ההסכם שחתם פרץ עם בן גביר ברקע מהומות וויוכחים

במהלך הדיון פרץ ויכוח נוקב בין כמה חברים בוועידה שהידרדר עד כדי אלימות פיזית • כמו כן, אושר כי סדר חברי הבית היהודי ברשימה יישאר כפי שהיה בבחירות הקודמות

הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי / צילום: פול, רויטרס
הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי / צילום: פול, רויטרס

ועידת הבית היהודי אישרה הערב (ב') בתום ישיבה סוערת את ההסכם שחתם היו"ר השר רפי פרץ עם עוצמה יהודית לריצה משותפת בבחירות. במהלך הדיון פרץ ויכוח נוקב בין כמה חברים בוועידה שהידרדר עד כדי אלימות פיזית. כמו כן, אושר כי סדר חברי הבית היהודי ברשימה יישאר כפי שהיה בבחירות הקודמות.

המהומה נמשכה במהלך העלאת ההצעה השנייה להסמיך את פרץ וצוות מטעמו להמשיך במשא-ומתן עם המפלגות האחרות בציונות הדתית, האיחוד הלאומי והימין החדש. לאחר ההצבעה שבה הושג רוב, הכריז פרץ כי היא אושרה והוא קיבל את המנדט למשא-ומתן. אבל חבר הכנסת מוטי יוגב טען שלא הושג הרוב הדרוש של שני שלישים והעלה הצעה חדשה כי נציגי הוועידה ינהלו את המשא-ומתן. בשלב הזה הרימו חלק מהנציגים ידיים אבל המארגנים הפעילו מוסיקה והודיעו על תום הוועידה.

דובר המפלגה הודיע כי ההצעה המקורית, קרי, משא-ומתן על ידי היו"ר פרץ היא שאושרה והמשא-ומתן כבר בעיצומו.

יוגב התנגד לכך שכן לפי ההסכם המסתמן עם האיחוד הלאומי הוא יוזז מהמקום הרביעי לחמישי, המתנדנד לפי הסקרים.

אחר הצהריים הודיעו בימין החדש כי החליטו לרוץ עצמאית ללא הבית היהודי והאיחוד הלאומי. חברת הכנסת איילת שקד אמרה הערב כי ההחלטה הזו תביא למיקסום קולות הימין וקראה לכל מצביע ימין "שאין לו בית" כדבריה, להצטרף לימין החדש. בכך סימנה את קו תעמולת הבחירות של מפלגתה, שיפנה למצביעי הימין המתון שמתקשים להצביע לנתניהו או לבית היהודי.

דוברות עוצמה יהודית: "מפלגת עוצמה יהודית מברכת את חברי מרכז הבית היהודי על כך שהם בחרו באחדות, והצביעו ברוב מוחץ בעד אישור ההסכם עם עוצמה יהודית. כעת, אנו קוראים גם לשר בצלאל סמוטריץ' לחבור לאיחוד על מנת שנוכל להתחיל לעבוד ביחד, כתף אל כתף, ויחד נביא ניצחון לגוש הימין".