דוח של הלייבור בבריטניה: המחלוקת על האנטישמיות במפלגה לובתה ע"י ממשלת ישראל

ג'ניפר גרבר, מנהלת אגודת ידידי ישראל בלייבור, אמרה בתגובה לדוח כי הוא משקף את "סוג חרחור הקונספירציות והאשמת הקורבנות, שהיה מרכיב קבוע במשבר האנטישמיות תחת ג'רמי קורבין"

ג'רמי קורבין, יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית / צילום: רויטרס
ג'רמי קורבין, יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית / צילום: רויטרס

דוח של מפלגת הלייבור בבריטניה טוען שהמחלוקת על האנטישמיות לכאורה של המפלגה "לובתה על ידי ממשלת ישראל". ג'ניפר גרבר, מנהלת אגודת ידידי ישראל בלייבור, אמרה בתגובה לדוח כי הוא משקף את "סוג חרחור הקונספירציות והאשמת הקורבנות, שהיה מרכיב קבוע במשבר האנטישמיות תחת ג'רמי קורבין".

צ'רלס ג'יימס, מחבר הדוח הפנימי שמצוטט היום ביומון הבריטי טלגרף, תחת הכותרת "הבחירות הכלליות חלק שתיים: למה לא זכינו?", כתב: "רבים מאיתנו מאמינים שהריב סביב האנטישמיות לובה על ידי ממשלת ישראל ועוזריה בבריטניה".

הדוח מציין תוכנית תעודה שהופקה על ידי ערוץ אל ג'זירה, שבדקה את היחסים בין השדולה הישראלית והפוליטיקה הבריטית. ג'יימס, שהוא מזכיר השדולה שמונה 3,500 חברים, כתב כי "ממשלת ישראל משקיעה מאמצים ניכרים ומימון בהשפעה על הפוליטיקה הבריטית, כולל מפלגת הלייבור".

עוד הוא כתב שהמטרה הייתה "למנוע בחירה של ממשלת לייבור שתכיר במדינה פלסטינית".

הדוח גם שואל איך יכולה להיות אנטישמיות במפלגת הלייבור כאשר האחים אד ודייויד מיליבנד, שניהם יהודים, התמודדו על הנהגת המפלגה ב-2010.

ג'יימס התייחס לעובדה שכאשר ג'רמי קורבין נפגש עם שני ארגונים יהודים ב-2018 כדי לדון באנטישמיות, "לרבים מאותם נציגים היו קשרים למפלגה השמרנית".

"ג'רמי גילה פייסנות. הוא יכול היה לשאול את המבקרים שלו למה הם מעולם לא התייחסו לאנטישמיות במפלגה השמרנית", הוא כתב. הדוח מכיר, עם זאת, בכך שיש מכחיש שואה במפלגה, וכי על סמך "עדויות ברורות מאד", הוא הושעה ולבסוף גורש ממנה.

הטלגרף מתייחס גם לפוסטים בפייסבוק של קולין או'דריסקול, יו"ר משותף של אחד הארגונים, שכתב: "ההאשמות באנטישמיות היו הצגה צדדית, נשק נוח של הימין בחברה הבריטית להוריד מהפסים את קורבין ותומכיו".

הוא טען גם שההנהגה היהודית בבריטניה ומועצת נציגיה היו "תומכי השמרנים ברובם המכריע ששמחו להשתתף בהגזמה הזו כי היא הלמה את האינטרסים המעמדיים שלהם".