מנדלבליט מגיב לעתירת הליכוד: לא אתערב בענייני יועמ"ש הכנסת

ח"כ מיקי זוהר והליכוד עתרו לאחרונה לבג"ץ בדרישה שיועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון, יימנע מלדון בהקמת ועדת הכנסת, בטענה כי הוא מצוי בניגוד עניינים • בתגובתו לעתירה הדגיש מנדלבליט כי בת זוגו של ינון, עו"ד עמית מררי, אינה עוסקת בכל עניין הקשור לבקשת החסינות של נתניהו

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: תמר מצפי
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: תמר מצפי

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מסר היום (ד') תגובה לעתירה לבג"ץ שהגישו ח"כ מיקי זוהר והליכוד, בדרישה שיועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון, יימנע מלדון בנוגע להקמת ועדת הכנסת; זאת בטענה כי ינון נמצא בניגוד עניינים בשל העובדה שזוגתו, עו"ד עמית מררי, היא בכירה במשרד המשפטים והייתה מעורבת בדיונים ובהחלטות בנוגע לתיקי ראש הממשלה נתניהו.

בתגובה, שהוגשה באמצעות מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו"ד ענר הלמן, ועו"ד אודי איתן, הודגש כי העותרים לא ביקשו כל סעד המופנה אל היועץ המשפטי לממשלה, ומשכך הוא אינו מוצא לנכון להוסיף בעניין, בפרט בשים לב לכך שמדובר בסוגיה המצויה בלב שיקול-הדעת של היועץ המשפטי לכנסת ונוגעת לתחומי הליבה של פעילות הכנסת. 

עו"ד איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת / צילום: שלומי יוסף
 עו"ד איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת / צילום: שלומי יוסף

עם זאת, מנדלבליט התייחס לעניינה של בת זוגו של עו"ד ינון, עו"ד עמית מררי, לתפקידה כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי) באופן כללי וכן בהקשר של תיקי החקירה בעניינו של ראש הממשלה.

היועמ"ש הדגיש כי עו"ד מררי אינה עוסקת בכל עניין הקשור לבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו.

היועמ"ש ציין כי "מררי השתתפה בישיבות שהתקיימו בראשות היועמ"ש כבר בשלב ליווי החקירות עצמן, ומאוחר יותר גם בדיונים על שקילת הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, בישיבות השימוע עצמן ובדיונים שהתקיימו לאחר השימוע, בהם התקבלה ההחלטה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה".

לדברי מנדלבליט, "עו"ד מררי וצוותה - שכלל שני עורכי דין נוספים - עסקו בהיבטים מגוונים של תיקי החקירה, ועמדותיה של מררי בסוגיות השונות הוצגו במסגרת הישיבות המתוארות".

עוד לדברי מנדלבליט, "במסגרת תפקידה עומדת מררי בראש המחלקה למשפט פלילי בייעוץ וחקיקה, ונושאת באחריות לטיפול במכלול הנושאים המשפטים הקשורים לתחום המשפט הפלילי, הן בהקשרי ייעוץ משפטי לרשויות הממשלה והן בהקשרי החקיקה".

היועמ"ש הוסיף וכתב כי "תפקיד נוסף שבו משמשת מררי הוא טיפול בחקירות נגד שרים, חברי כנסת, שופטים ומקרים מיוחדים אחרים שמובאים לטיפול היועמ"ש. תפקיד זה נכלל באופן מפורש בהגדרת התפקיד שפורסמה על-ידי משרד המשפטים במסגרת איתור המועמדים למשרת המשנה ליועמ"ש, והוא נועד להביא מומחיות ונקודת מבט נוספת הנובעת מסוג עיסוקיו של המשנה ומאופיים".