אמנדו גייסה 61 מיליון דולר מחברת תרופות יפנית

את הגיוס הובילה AnGes • את סבב הגיוס הקודם של אמנדו הובילה קרן אורבימד

 

 

חברת אמנדו ביותרפיוטיקס, העוסקת בעריכה גנטית באמצעות ביולוגיה סינטטית, הודיעה על סבב גיוס שני, בהיקף של 61 מיליון דולר. את הגיוס הובילה AnGes, חברת תרופות יפנית, ומאמנדו נמסר שההחלטה של החברה היפנית להוביל את הסבב, מכילה גם רכיב אסטרטגי של שיתוף פעולה בפיתוח הטכנולוגיה של אמנדו למספר תחומים. אנגס היא חברת תרפיה גנטית אשר קיבלה אישור מותנה למוצר הראשון שלה ב-2019.

אמנדו הוקמה ב-2015 על ידי שילה בן זאב וד"ר דוד ברעם, שהקימו יחד מספר חברות נוספות על בסיס טכנולוגיות שאפתניות מאוד בתחום הביוטק, ביניהן Smartzyme, שפעלה בתחום הביולוגיה הסינטטית אך נסגרה. שתי החברות הללו גיוס סבבים ראשונים מקרן אורבימד, כאשר במקרה של אמנדו הצטרפה לסבב הגיוס הראשון גם קרן הון הסיכון של חברת טקדה, תאגיד תרופות בינלאומי מוביל שמקורו ביפן. גם טקדה קיבלה בזכות הגיוס אופציה לשימוש בטכנולוגיה של אמנדו בתחומים מסוימים.

עד היום גייסה אנדו 12 מיליון דולר. ברעם משמש היום כמנכ"ל החברה, וד"ר סטיבן סקווינטו, שותף באורבימד העולמית, משמש כיו"ר.

הטכנולוגיה של אמנדו משתמשת ב"מספריים" המיוצרות בשיטות של ביולוגיה סינטטית, כדי לבצע עריכה גנטית שונה ולדברי החברה משופערת לעומת טכנולוגיית ה- CRISPR החדשה. בעבר הסביר ברעם ל"גלובס" כי החברה אינה חושפת בדיוק באילו תחומים היא משתפת פעולה עם שתי החברות היפניות, אך נתנה דוגמה כי הגישה שלה יכולה להועיל לטיפול במחלות כמו המחלה הגנטית Severe Congenital Neutropenia (צסמונת קוסטמן) המאופיינת ברגישות יתר לזיהומים אצל הילדים הלוקים בה, באופן המסכן מאוד את חייהם.