ויליפוד | בלעדי

מנכ"ל וילי פוד התפטר; עינת פלד, מנהלת בונז'ור של אסם, בדרך להחליפו

(עדכון) - יבואנית המזון הציבורית דיווחה הבוקר לבורסה כי מנכ"ל החברה מיכאל לובושיץ הודיע על התפטרותו אחרי שנתיים בתפקיד • טרם ידוע לאן מועדות פניו של לובושיץ, שנחשב למנהל מוערך ומחוזר

חילופים בצמרת יבואנית המזון הציבורית וילי פוד . החברה דיווחה לבורסה על התפטרותו של מנכ"ל החברה מיכאל לובושיץ, ואת המושכות בחברה צפויה לתפוס עינת פלד-שפירא - כך נודע ל"גלובס". פלד-שפירא הייתה בשנה האחרונה מנהלת בונזו'ר של אסם וקודם לכן שימשה כמנהלת השיווק של בונז'ור.

לובושיץ הגיע לוילי פוד אחרי כהונה ממושכת בחברת שסטוביץ', שם נחשב למנהל מוערך שהחזיק בתפקיד בתקופה שבה החברה העמיקה את חדירתה לשוק המזון. קודם לכן שימש לובושיץ כסמנכ"ל הסחר, המכירות והתפעול בתשלובת סנו ובמקביל שימש כמנכ"ל קבוצת החברות-הבנות: שניר, ישראפייפר וסנו פרופשיונל.

עד למינוי של לובושיץ, חוותה וילי פוד רצף טלטלות בשדרת ההנהלה מאז שינוי הבעלות בה. לפני לובושיץ מונה לתפקיד טים קרנקו, שכיהן בו במשך חודשים ספורים. לפניו ניהל את החברה במשך תקופה של יציבות אירם גרייבר, והחברה הציגה תוצאות חיוביות, אולם זמן קצר לאחר שינוי הבעלות - כשהאחים ויליגר השתלטו על החברה מחדש - גרייבר סיים את דרכו.

טרם ידוע לאן מועדות פניו של לובושיץ, שנחשב למנהל מוערך ומחוזר.

מבחינת התוצאות שוילי פוד השיגה בשנה החולפת, פלד-שפירא נכנסת לנעליים גדולות שהותיר אחריו לובושיץ. וילי פוד היא מיבואניות המזון הגדולות בישראל, והיא נסחרת בבורסה בתל-אביב ובנאסד"ק. וילי פוד השקעות, חברת-האם, נסחרת בישראל לפי שווי שוק של 400.5 מיליון שקל. מאז כניסתו לתפקיד ועד היום עלה שוויה של וילי פוד בכ-70%. בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הכנסות החברה עלו ב-15% ל-293 מיליון שקל, והרווח הנקי קפץ ב-31% ל-22 מיליון שקל.

את 2019 סיכמה וילי פוד כספקית הצומחת ביותר בשוק המזון: לפי נתוני סטורנקסט, החברה סיכמה את שנת 2019 עם גידול של למעלה מ-30% בשוק הקמעונאות, בין היתר הודות לכניסה לקטגוריות חדשות. ימים ספורים לפני כניסתו לתפקיד של לובושיץ, החברה ספגה מכה כשאיבדה את הזיכיון הבלעדי להפצת מוצרי מחלבת ארלה הדנית לטובת שטראוס, אך השכילה להמציא את עצמה מחדש עם יבוא גבינות ויוגורטים ממחלבה חלופית תחת השם מחלבות יורו. על אף אובדן הזיכיון של ארלה ובראשו ממרח החמאה של לורפק, לובושיץ הצליח למנף גם את המחסור בחמאה בשוק הישראלי לטובת הגדלת מכירות החברה באמצעות חמאה מיובאת.

כעת תידרש פלד-שפירא להתמודד גם עם הכניסה לתפקיד החדש ועמידה ברף הגבוה שהציב לובושיץ בכל הנוגע לצמיחה שהציגה וילי פוד בשנה החולפת וגם בהתנהלות מול בעלי השליטה.

האחים יוסי וצביקה ויליגר השתלטו על החברה-האם של וילי פוד, BSD, ביוני 2017. זוהי הפעם השלישית שהאחים מחזיקים בשליטה בחברה לאחר שמכרו אותה פעמיים בעבר - לארקדי גאידמק ולאלכסנדר גרונובסקי (שמכר את השליטה לגרגורי גורטובוי שממנו האחים קנו את השליטה בסביב האחרון).