רגע לפני יריית הפתיחה: מיהם המתמודדים בפריימריז הדמוקרטים?

בעוד שבועיים ייפתח מירוץ הפריימריז למועמדות המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארה"ב • מה הסוד של ביידן? • האם סנדרס יכול לפרוץ מעבר לקהל התומכים השרופים שלו? • איך וורן הכניסה את עצמה לפינה, והאם בוטג'ג' מהונדס מדי? • המדריך לטראמפיסט ממפה את המועמדים • האזינו

אליזבת וורן, ג’ו ביידן וברני סנדרס / צילום: רויטרס
אליזבת וורן, ג’ו ביידן וברני סנדרס / צילום: רויטרס

בתחילת חודש פברואר יינתן אות הפתיחה האמיתי במרוץ למועמדות הדמוקרטית בבחירות לנשיאות 2020, עם פתיחת הקלפיות באיווה. רגע לקראת תחילת הפריימריז, מעיין אפרת, פרשנית לפוליטיקה אמריקאית, מתארחת בפודקאסט 'המדריך לטראמפיסט' מבית 'גלובס', כדי למפות את המתמודדים הדמוקרטים.

מעיין אפרת / צילום: טל שניידר, גלובס
 מעיין אפרת / צילום: טל שניידר, גלובס

איווה וניו המפשייר, שתי המדינות שיצביעו ראשונות, מסבירה אפרת, אולי אינן משקפות את האוכלוסייה האמריקאית הרבגונית, ובוודאי שתושביהן אינם משקפים את הפרופיל של הבוחר הדמוקרטי הממוצע. ובכל זאת, התוצאות בפריימריז בשתי המדינות יכולות לעצב את המרוץ, ולתת מומנטום למועמדים הזוכים.
אז למי יש סיכוי לנצח, ומי מגיע אחרי שהקמפיין שלו איבד תאוצה? מה סוד ההובלה המתמשכת של ביידן? האם סנדרס יכול לפרוץ מעבר לקהל האוהדים השרופים שלו? איך וורן הכניסה את עצמה לפינה, והאם בוטג'ג' מהונדס מדי? דיברנו עליהם וגם על קלובושר ובלומברג, וקצת על הספורבול, שנערך יום לפני ההצבעה הראשונה.

וגם: למה לישראל יהיה לא קל עם דור העתיד של המפלגה הדמוקרטית, מה חדש במשפט ההדחה, ולמה גם ההיסטוריה היא לא מה שהיתה פעם בעידן טראמפ.

הצטרפו לקהילת המדריך לטראמפיסט